Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård En häst i stallet, som innte rids särskilt mycket-5 år är den. På morgonen har den varit smått svullen över kota och karled vb ca två...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: Tinen
·
Hästvård Mitt lilla sto på 16 år är jättelös i magen. Häromdagen ville hon inte äta och va hängig hela dagen. Nu äter hon men jag tycker att hon...
2
Svar
20
· Visningar
1 676
Senast: Hera
·
Hästvård Jag har kanske en jättedum fråga men när jag sitterhär på Buke å läser hästvård trådarna så är det inte speciellt ofta jag har en aning...
Svar
6
· Visningar
760
Senast: Lejonelle
·
Foder & Strö Har bytt från havre, korn betfor och mineraler till Krafft grund. Innehåller detta foder nog mineraler för att utesluta extra mineraler?
Svar
8
· Visningar
1 241
Senast: Maran
·
Foder & Strö Helt generellt, låter det vettigt att jag ger mina två hästar (en islänning som är b-ponny och en shettis) 10-12 kg hö/dygn tillsammans...
Svar
2
· Visningar
1 564
Senast: Cilva
·
M
Hästvård När ska man bli orolig och kalla på veterinär? Min pålla har hostat vid framridningen en tid nu. Jag vet inte vad det beror på men...
Svar
13
· Visningar
1 438
Senast: MaLu
·
M
Foder & Strö Ett jättebra tips! För det sväller till det dubbla. Och tänk det i hästens mage! Ett bra tips för er som har tex Hippo eller Krafft och...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: _Ida_
·
P
Hästvård Har aldrig aldrig med på att en häst skiter så mycket som min gör. Kan det bero på att hon stoppar i sig så mycket halm, så det blir...
Svar
2
· Visningar
645
Senast: mumin
·
R
Hästvård Kom gärna med synpunkter på det ni ser. Vad kan bli "bättre" med hjälp av träning och utfodring? Vad är denna hästens svaga punkter...
Svar
16
· Visningar
1 659
Senast: Sissan
·
B
Foder & Strö Om man ska byta från silage till torrhö, hur ska man göra då? Måste man göra en lång övergång och blanda höet med ensilaget, eller kan...
Svar
3
· Visningar
1 014
Senast: Mynta2
·
Hästvård Jag har hittat världens bästa sårsalva, inte på öppna nya sår (då bör man använda en antibiotisk salva) men på gammla sår som ej vill...
Svar
4
· Visningar
6 595
Senast: splash
·
Hästvård Hittade ett djur i tisdags på hästen, sen 2 till idag och en på hans gamla mamma, de är väldigt irriterade, och jag har aldrig sett...
2
Svar
32
· Visningar
3 954
Senast: Ia*
·
Foder & Strö Någon som orkar förklara, som är insatt? Jag har aldrig förstått dessa värden... Smrb och dylikt.. Är lärd i den gamla skolan, är...
2
Svar
31
· Visningar
2 724
Senast: Nate
·
Hästvård Var idag iväg till klinik för återbesök med min pålla. Vi var ju iväg för 3 veckor sedan och då ville vet. döma ut pållan pga hälta fram...
Svar
3
· Visningar
5 872
Senast: Versace
·
K
Hästvård Vilka anledningar kan det finnas till att hästar får hålväggar i hovarna? Medfött dålig hovkvalitet? Vanligare på fånghästar? Kan...
2
Svar
26
· Visningar
5 650
Senast: VAjK
·
Foder & Strö Ni som fodrar era hästar med färdigfoder (kraftfodret då förstås) vad för sort använder ni och varför? Om ni kunnat välja vilket...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: CeciliaW
·
Hästvård Är de så att vissa hästar har lättare att få hovböld eller hur ligger de till? om dom har fått hovböld 1 gång.. är de normalt att de...
Svar
4
· Visningar
1 033
Senast: splash
·
Foder & Strö Som jag skrivit i andra trådar så har våran kille problem med sin mage höst/vinter , (inte konstant men vissa dagar har det runnit...
2
Svar
27
· Visningar
3 373
Senast: gejsa
·
Hästvård Idag tog jag pick och pack och åkte till veterinären och röntgade. Lillan hade ingen rotation, men en liten hovbenssänkning på vänster...
Svar
12
· Visningar
4 311
Senast: Tez1
·
Hästvård Jag har en unghäst som blir tjock i bakbenen om natten när hon står i boxen. Hon är inte svullen alls fram, men ganska kraftig i båda...
Svar
2
· Visningar
666
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama