Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Har varit med mitt 3åriga sto till kliniken p.g.a en mystisk knöl som hon fått på yttersidan av vänster bakben ovanför kotan mellan...
2
Svar
22
· Visningar
2 686
Senast: brageh
·
D
Hästvård Vad ska man tänka på om hästen blir inlagd för mer undersökningar på klinik för ex hälta? Måste dom ringa och fråga om allt dom gör...
Svar
1
· Visningar
529
Senast: Dream
·
E
Hästvård Läste i ett inlägg som handlade om fång om något som kallades cushing. Jag undrar nu om någon kan förklara åt mig vad detta...
Svar
1
· Visningar
857
Senast: krambanan
·
F
Foder & Strö Min häst har enligt veterinären "spontanhosta", och han ansåg inte att det var något farligt eller något att göra åt (förmodligen hostar...
Svar
2
· Visningar
871
Senast: mahlmt
·
Hästvård men inte hittat svaren på mina frågor Ni som har eller varit i kontakt med hästar som har Eplepsi kan ni svara på frågorna. Antagligen...
Svar
6
· Visningar
966
Senast: mysko
·
Foder & Strö ..sökes. jag orkar inte sätta mig och bläddra i papperen utan hoppas att någon snäll bukefalist kan ge mig tips på proteinrika...
2
Svar
35
· Visningar
2 455
Senast: Rikkan
·
A
Foder & Strö Vad är egentligen bäst att ge fri tillgång på, halm eller hö? :confused: Det är ju lätt att komma upp i för hög energi vid fri tillgång...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: _vattenskIDA
·
Hästvård ...i form av svett och utandningsluft en häst avger på en natt? Försöker förklara att man visst kan ha halvdörren öppen på nätterna...
Svar
1
· Visningar
537
Senast: Vilya
·
Hästvård Lyckan har ju vart total här sedan vi fick på PG och fick det nya rörelsemönstret på Cruising! Han har "gått som på räls" och livet...
Svar
11
· Visningar
948
B
Foder & Strö Har läst nån stans att man ska ge extra tillskott av E- och A- vitamin till hästar som äter hösilage! Räcker det med vitaminerna i...
Svar
1
· Visningar
639
Senast: Coffeaclub
·
S
Hästvård När på året skall man avmaska? Vi avmaska innan insläpp typ i hmm september men bamint och skall avmaska nu med ivomec är det riktigt?
Svar
1
· Visningar
730
Senast: Madick
·
Hästvård Historien är rätt så lång, men jag ska försöka vara så kortfattad som möjligt. Medryttarpållan har tidigare lidit av svår ishias och...
Svar
5
· Visningar
961
Senast: Dorinda
·
A
Hästvård Nu blir han äntligen minst, hästen jag väntat tålmodigt på. Han är för närvarande hingst, en rätt lugn och trevlig sådan,men har bestämt...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: patty
·
B
Foder & Strö Vilket har ni upplevt haft snabbast effekt mot lös mage hos hästen? Mag tarm är ju rätt mycket dyrare, så därför funderade jag på om...
Svar
13
· Visningar
1 337
Senast: Tiggertjejen
·
A
Foder & Strö släppte ut min häst i en ny sand hage, och där låg det massa blad och hon åt dom som omd et var godis! nu står hon inte i den hagen...
Svar
3
· Visningar
787
Senast: _Ida_
·
M
Hästvård Hei, är säkerligen på helt fel forum. Men tänkte försöka denhär vägen få tips om någon vet hur jag skulle få transport ordad från...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: Mynta2
·
Hästvård Hur lång tid ska det gå mellan sprutorna? är det tre st de ska ha?
Svar
2
· Visningar
754
Senast: turbofling
·
Foder & Strö Jag har precis börjat gå över från pelleterat till ett muslifoder för att testa. När jag tittade närmare på det såg jag att det fanns...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: alice
·
F
Hästvård Min häst har normalt sett väldigt fina gångarter som hon fått beröm av domare för! Men hon har perioder när jag rider henne som hon helt...
Svar
17
· Visningar
1 181
Senast: Mia_R
·
Foder & Strö Hej, är det någon som vet hur mycket olja man kan ge en häst varje dag. Foderstaten innehåller ett hö med väldigt högt proteinvärde...
Svar
14
· Visningar
1 433
Senast: allroundhästarna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama