Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Foder & Strö Någon vänlig själ som kan värdena på Vetekli och Linfröpellets/kaka och har lust att plinta ner dessa?
Svar
2
· Visningar
1 146
Senast: BJÖRKIS
·
V
Hästvård Har en 24årig D-ponny som jag varit medryttare/skötare på i 1½år. Nu är det såhär att jag skulle ta över henne på foder men igår var...
Svar
1
· Visningar
686
E
Hästvård Igår var ET ute för sista gången.H*n såg direkt på hela hästens inställningen och lugn att hon var bättre.Först var det ner i hagen och...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: et_flikkan
·
T
Hästvård Idag skulle jag klippa min 5 åriga valack för första gången. Det gick inte så bra... Han var jätterädd för maskinen... Men sen klippte...
Svar
6
· Visningar
932
Senast: Bubbaz
·
Hästvård Ja-a... Idag kom dagen som jag väntat på så länge. Min equiterapeut kom ut för att kolla hästarna. Min valack är ju oförklarligt halt...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 563
Senast: Corax
·
Hästvård Finns det någon fördel att ha ridskor frånsett att de är slitstarkare än travskor när hästen används till ridning? Något jag märkt...
Svar
4
· Visningar
1 767
Senast: orion_x
·
Hästvård Vilken metod ska jag välja?! Bultpistol eller spruta? Vetrinären tyckte att jag skulle ringa nödslakt för det var enklast och billigast...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 672
Senast: Aeternum
·
Foder & Strö Jag har köpt ett hö med en kvot på ca 5,5, (smrp = 47,9 och energi = 8,7), vilket gör att jag lätt kan uppnå det energi och proteinbehov...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: Kassiopeja
·
B
Hästvård En i stallets hovis har fler gg verkat hästen så det blöder efteråt, dock inte alla 4 men från en hov.Tycker inte detta verkar vara så...
Svar
14
· Visningar
3 441
Senast: benjamin
·
C
Foder & Strö Är lite nyfiken... Ni som låter era hästar ha fri tillgång på grovfoder/stråfoder, hur mycket kraftfoder samt av vilket slag ger ni...
Svar
9
· Visningar
1 080
Senast: Piraja
·
J
Hästvård Hejhej, Tänkte uppdatera er som jag har fått råd och stöd av när jag var deppig:) Jag har skrivit om min dotters ponny som har fått...
Svar
4
· Visningar
796
Senast: Jacky
·
J
Foder & Strö Jag har fått lära mej att fölungar ska absolut inte ha saltsten av nån anledning (stämmer det?), men nu när lilleman är ett halvår...
Svar
6
· Visningar
991
Senast: JennyK
·
U
Foder & Strö har fått massa tips i stallet att ja ska ge hästen lite A-fil..har bytt från silage till hö och de har blivit mycke bättre men inte bra...
2
Svar
25
· Visningar
2 460
Senast: dramatik
·
Hästvård Jag får tyvärr sko min häst var femte vecka för hovarna växer så det knakar. Hur ofta behöver ni sko. Hur ofta har ni tappsko? Min förra...
2
Svar
21
· Visningar
4 370
Senast: fälttävlansnörd
·
U
Hästvård min häst gillar inte alls när ja sätter på täcket..har hört att hästen antagligen har ont nånstans om dom inte gillar de. spelar ingen...
Svar
9
· Visningar
848
Senast: Uddatyp
·
I
Foder & Strö alltså varför ska man välja det ena eller det andra? jag har fodrat med mustang pellets mest för att hon fick pellets när hon kom till...
Svar
9
· Visningar
1 124
Senast: doxrainyjune
·
N
Hästvård Finns det någon här som har en häst som haft höftbensfraktur? Har varit och tittat på en häst som fått en fraktur på höftbenskammen, men...
Svar
5
· Visningar
1 603
Senast: CarolaLind
·
A
Foder & Strö Nu undrar jag hur länge havre håller egentligen, alltså hur länge man kan ge av det till hästen. Och om det är som med hö att det börjar...
Svar
4
· Visningar
5 368
Senast: allroundhästarna
·
B
Hästvård Kan man avmaska mot mot blodmask nu i november eller har de somnat in för vintervilan redan? Vet någon hur lång konvalecensen på...
Svar
2
· Visningar
804
Senast: benjamin
·
Foder & Strö Har en stor åker med mest klöver på jämte stallet som jag gärna skulle vilja släppa hästarna på. På åkern är det bara klöver med några...
Svar
6
· Visningar
1 590
Senast: trassel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama