Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har två hästar ett sto på 17 år och en valack på 13 år och de älskar verkligen att vara ute. Först var jag lite tveksam till...
2
Svar
24
· Visningar
1 338
Senast: emindy
·
Foder & Strö Dere som har prøvd magnesium tilskudd til nerviga/ stressade hästar, hva har dere for erfaringer? Virker det,og hvor lang tid må man...
Svar
4
· Visningar
1 354
Senast: ludda
·
Hästvård Min ena häst grundvaccinerades mot hästinfluensa för snart fyra år sedan. Hon fick två sprutor med fem veckors intervall. Häst nummer...
Svar
4
· Visningar
2 734
Senast: Immer
·
Hästvård Hon har en kota som är rejält svullen hb , springer helt ohalt i hagen och jag tror att hon har fått en sårreaktion men vi hittar inget...
Svar
2
· Visningar
909
Senast: Glimfeather
·
Hästvård En god vän hade oturen härom veckan, att hennes hästar spröängde staketet och sprang ut på vägen. 1 åringen blev påkörd av en...
Svar
13
· Visningar
1 255
Senast: ancan
·
Foder & Strö Har för första gången låtit analysera vårt hösilage. Fick siffrorna igår och spontant så känns TS låg men i övrigt har jag noll koll...
Svar
12
· Visningar
1 177
Senast: ako
·
Hästvård Min häst har fått svamp under hela magen och lite på två av benen. Där täcket inte är och hon har mycket päls. I alla fall så tror ajg...
Svar
13
· Visningar
1 243
Senast: Mynta2
·
Z
Foder & Strö Hej! Undrar om ngn kunnig och vänlig själ vill svara på en fråga; Släppte ut pollarna (islandshästar) i en hage där det ej gått hästar...
Svar
8
· Visningar
660
Senast: Korven
·
B
Foder & Strö Var och köpte soja häromdagen. Bad om soja till häst men på säcken står det soja till nöt och gris (?). Det kanske inte spelar...
Svar
6
· Visningar
863
Senast: rohna
·
Foder & Strö Ni med hösilage, hur vanligt är det att ni påträffar mögel i balen? Jag tycker att var och varannan bal vi har (storbal) har små...
Svar
4
· Visningar
994
Senast: Skogsbon
·
L
Hästvård Nu är det så att lillpållan lyckats fått ett överben högerfram, alldeles under knäet. Läste någonstans att unghästar kan få det i en...
Svar
16
· Visningar
1 787
Senast: splash
·
Foder & Strö Har hittat ett hö med kvot på 5,5 och det är väl rätt okej, går iaf att räkna på och blir inte mängder med kraftfoder, men sen har vi...
Svar
6
· Visningar
1 098
Senast: Kassiopeja
·
Foder & Strö Det kan vara så att jag är sämst i världen på att förstå räknesammanhang... ;) Jag sitter och tittar på ett mineraltillskott där...
Svar
1
· Visningar
733
Senast: Salandge
·
Foder & Strö Vad betyder det egentligen at någon hästar har kiss som lukter mer ammoniak enn andre???? *Mycket nyfiken :)
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: lundborg
·
C
Foder & Strö har en häst i stallet som har börjat svettas oerhört snabbt, kan räcka med att trava några 100 meter sen e hon blöt på halsen, o att hon...
Svar
12
· Visningar
1 189
Senast: BJÖRKIS
·
K
Hästvård vill ha tips på bra liniment för: *rygg *senor *haser *kotor
Svar
8
· Visningar
1 028
Senast: Iza
·
Hästvård Satt för en stund sedan och beklagade mig över att pållen, som varit host-fri i flera veckor, hostade idag då det äntligen var dags att...
Svar
1
· Visningar
712
Senast: mazariin
·
T
Foder & Strö Tänkte kopmplettera foderstaten nu i vinter med halm under de långa vinternätterna. Vilken sorts halm är lämpligt att använda till...
Svar
4
· Visningar
1 135
Senast: pinky
·
Hästvård När hästen ska få massage ska den ju vara "kall" dvs inte nyriden. Men hur är det med akupunktur? Om jag vill rida t ex en tur på en...
Svar
2
· Visningar
658
Senast: Polly_Mulle
·
M
Foder & Strö Har tänkt ge pålle flytande B-vitamin men eftersom jag inte gett det förut så blev jag lite tveksam när jag läste på flaskan att det är...
Svar
2
· Visningar
767
Senast: MisterLillen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama