Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Blev helt chockad när jag vägde min haflinger för någon vecka sen. Han är bara 148 cm hög och väger 670 kg!!! :o Han är inte tjock nu...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: Immer
·
K
Hästvård Min häst, en 11årig kallblodskorsning med en normalvikt på ca 750 kg har fått problem och jag vet inte riktigt vad jag ska göra. När...
Svar
6
· Visningar
899
Senast: ann80
·
M
Foder & Strö Sitter här och pysslar lite med min hemsida och nu håller jag på att gå igenom mina texter om vitaminer och mineraler. Det dök dock upp...
Svar
3
· Visningar
1 158
Senast: mirjada
·
W
Foder & Strö Hejsan skulle vilja ha lite hjälp med en foderstat för en nu ganska tjock arab på nu CA 450 kg, 147 cm, sto, 10 år, rids varje dag MEN...
2
Svar
39
· Visningar
2 843
Senast: mirjada
·
J
Hästvård Är det ngn som har hört talas om stövknutor/stövknölar? Min häst har sådana enligt min veterinär. Ser ut ungefär som ett stort...
Svar
1
· Visningar
1 635
Senast: Sock
·
Hästvård Om man haft en(två) sadlar till sin häst under några år, som nu visat sig varit för smala :crazy: , kan hästen bli förstört av det...
Svar
7
· Visningar
5 677
Senast: moonlightgarden
·
M
Hästvård Hej! Ni som har haft equiatriker som har behandlat era hästar, brukar ni uppleva att hästarna blir stela eller får träningsvärk efter...
Svar
5
· Visningar
1 072
Senast: Mysoxen
·
A
Foder & Strö kan nån förklara detta med klippt korn för mig? jag har hört att man måste förburka hela påsen med korn inom några dagar efter att man...
Svar
2
· Visningar
1 098
Senast: Anja586
·
U
Hästvård kan man rida direkt efter? eller nåra timmar efter? har fått för mej att man inte ska de..
Svar
4
· Visningar
950
Senast: jea78
·
Hästvård Ni som verkar hovarna själva... hur lång tid tar ni på er? Hur länge har ni hållt på?
Svar
10
· Visningar
1 027
Senast: Inte_Ung
·
S
Hästvård Mina två hästar fick några konstiga utslag på mule, det såg ut som små vårtor som sedan blev till små sårskorpor. Det fösvann på båda...
Svar
1
· Visningar
1 024
Senast: arabia
·
H
Foder & Strö vad betlar ni för krafft magtarm??
Svar
3
· Visningar
1 244
Senast: Trostan
·
M
Foder & Strö Okej, nu blir jag förvirrad..havre,lucern, ensilage, hö, korn, krossad korn, krossad havre, müsli, mineraler, vitaminer, soja, alger...
Svar
2
· Visningar
811
Senast: ang
·
Hästvård Någon som har erfarenhet? Nordisstoet är alldeles varigt i ögat, 38,3 i temp, äter och dricker men ögat är halvslutet. Inte farligt...
Svar
3
· Visningar
1 393
Senast: Asa_S
·
Hästvård tja, frågan är som rubriken. kanske lite halvkorkad men jag blev fett orolig för några dagar sedan när min häst reste sig i stallet och...
Svar
5
· Visningar
4 547
Senast: squarepants
·
W
Foder & Strö Nån mer än jag som använder Vitapro till sina hästar?
Svar
6
· Visningar
1 443
Senast: woffihaa
·
Foder & Strö På krafft magnesium burken står det att det innehåller 100% magnesiumoxid... Ska man tolka detta som att produkten innehåller 1000gram...
Svar
4
· Visningar
1 712
Senast: amalia
·
L
Hästvård Var får man tag på en bra sån ? Och hur mycket kostar det ungefär? Hur ofta tar man ut den om det inte är någor fel på hästen utan...
Svar
2
· Visningar
559
Senast: nexxa
·
Foder & Strö ja se föräldrar..... :cool: JAG vill gärna ge Hamlett Krafft's Magtarm i förebyggande syfte nu under vintern, anledning: han står...
Svar
2
· Visningar
1 250
Senast: Lord Owen
·
E
Foder & Strö Vad tycker ni? Är fibergi bra eller dåligt? Vad kostar det? Hur mycket fibergi ger ni?
Svar
17
· Visningar
3 492
Senast: jojo54
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama