Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Står tyvärr inför detta beslut och skulle vilja veta vad ni som varit med om detta har för erfarenheter. Har pratat med kirurgen på...
Svar
7
· Visningar
4 048
Senast: Diabetikern
·
Hästvård hur allvarligt e det när en häst är det. Påfrestar de benen fel eller det funkar helt normalt?
Svar
8
· Visningar
886
Senast: Moej
·
Foder & Strö Just det, min häst är fet.. han är inte jättefet men tillräckligt. Han får något som heter hästkraft 3 liter om dagen + 2,5 liter havre...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: percival
·
Z
Foder & Strö Vad är skillnaden mellan hösilage och ensilage? :confused:
Svar
6
· Visningar
680
J
Foder & Strö Jag undrar if jag kan ge min häst både biotin och kiselgur? Han har inte ätit biotinet så länge ännu, ca 2 1/2 månad. Köpte kiselgur...
Svar
6
· Visningar
1 300
Senast: fjordinghanna
·
Å
Foder & Strö Är det någon som vet hur lång tid det tar för en d-ponny att äta: 1 kg hösilage dagtid 5 kg hösilage natt Alltså vad som är...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: åsnan
·
N
Foder & Strö Vad är bra värden för ett hö att ge på storbal i hagen för fri tillgång där den ena hästen är en lättfödd kallblodstravare som äter...
Svar
3
· Visningar
701
Senast: Nickerie
·
Hästvård Hur mycket kalk bör man egentligen använda sig av när man gör en bädd? Ett tunt lager eller ett tjockt lager? Har aldrig fått klarhet i...
Svar
5
· Visningar
855
Senast: aiquen
·
Hästvård Då var det dags igen. Historien om min valack är lång och helt igenom sorglig. Resumé; efter ett knappt år av krångel i form av...
Svar
19
· Visningar
1 714
Senast: superstar
·
Hästvård bakgrund: (ridskolehast) hasten kom till stallet for ca ett ar sen - 6/7 ar, 'normal' till lite smalare typ i hull (dvs, inte latt...
Svar
6
· Visningar
1 051
Senast: tjenixen
·
Hästvård Min häst har varit lös i magen nu ca 2-3 veckor, inte super lös hela tiden men till o från har det bara sprutat ut, sen har han fått...
Svar
7
· Visningar
878
L
Hästvård min häst reagerar när jag drar med händerna utefter ryggen, i ryggslutet drar han ihop sig.öm på båda sidor om ryggraden på just en...
2
Svar
20
· Visningar
1 632
Senast: lundborg
·
Foder & Strö Vi började ta in våra hästar på nätterna för en månad sen ungefär, och ett litet tag tidigare ökade vi på fodermängden, för att det gräs...
Svar
10
· Visningar
946
Senast: Stopek
·
K
Hästvård böjprov på gamla hästar. Var går er egen gräns för när det är rimligt att göra böjprov? Vid vilken ålder eller prisklas om man är...
Svar
8
· Visningar
820
Senast: jea78
·
Hästvård Nu är det min tur att beklaga mig! Hoppas någon vill läsa! Som några kanske vet har jag haft lite problem fram och tillbaka med mitt...
Svar
5
· Visningar
872
Senast: Thera
·
Hästvård De senaste tre morgnarna har det knäppt och knakat i lederna på min 2,5 åring. Detta har aldrig hänt innan, bör jag vara orolig? Hon har...
Svar
1
· Visningar
591
Senast: mul
·
Hästvård Återigen har pållan fått någon slags röta i sina hovar, likadant som förra året. Vi upptäckte det först bak, där hon är oskodd. I...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: ameo
·
Hästvård Självklart vet jag att man inte bör klippa häst på våren, men exakt vad är det som händer med pälsen? Och om man klipper, hur lång tid...
2
Svar
22
· Visningar
10 257
Senast: fälttävlansnörd
·
C
Foder & Strö Skummade snabbt igenom Christina Plancks bok om hästens utfodring. I boken stod det att hästar äldre än 20 år oftast blir magra trots...
Svar
5
· Visningar
1 131
Senast: Coffeaclub
·
M
Foder & Strö Vi har under många år tagit hö från samma vall och alltid analyserat det och vet ungefär vilka värden man kan förvänta sig, beroende på...
Svar
9
· Visningar
1 417
Senast: evis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama