Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Hästvård Som en spinoff till annan tråd om fånghästars konvalecens undrar jag när man vet att en fånghäst är frisk. Vilka kriterier ska vara...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: Versace
·
Foder & Strö Kommer att få hem min häst som tillsammans med en annan ponny ska gå som konvalecent, och därför har vi bestämt att ha dom på lösdrift...
Svar
5
· Visningar
936
Senast: allroundhästarna
·
Hästvård Vad (ungefär) kostar det med röntgen-bilder??
Svar
4
· Visningar
794
Senast: emma_a
·
F
Hästvård Jag skulle vilja ha andras erfarenheter om kronisk bronkit och behandling av det! Jag har ett sto på 22 år som har fått diagnosen...
2
Svar
20
· Visningar
5 475
Senast: Emmahpemma
·
U
Hästvård har hört at en välmusklad rygg ska ha som två fileér liksom på sidorna. men sen har ja sett massor som är bra musklade men e mer runda...
Svar
19
· Visningar
2 567
Senast: Mount Never Rest
·
L
Foder & Strö Hallå. Finns det något billigt mineralfoder utan tillsatser av Selen? Har hört att för mkt Selen kan ge Selenförgiftning..
Svar
3
· Visningar
695
Senast: Giraff
·
T
Hästvård Kan någon förklara för mig vad det är som händer när hästen har blivit blistrad? Har skummat lite trådar och bara kunnat utläsa att...
Svar
12
· Visningar
21 182
Senast: xita
·
U
Hästvård stallägaren tar in hästarna så fort de börjar regna lite..även om dom har regntäcken på sej..liksom..varför? blev värsta arg på mej...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 927
Senast: doleron
·
V
Foder & Strö Hade en liten fråga.. Ungefär hur mkt matolja ska man ge en varmblodsvalack som har lite svårt att hålla hullet? Har hört att olja...
Svar
10
· Visningar
891
Senast: Ingela_S
·
D
Hästvård Vi i stallet tog ut en veterinär till stallet som vaccinerade/raspade tänderna. Han raspade tänderna på de andra hästarna bra men när...
Svar
5
· Visningar
1 070
Senast: Ryver
·
P
Hästvård Har en PRE hingst på ett år. :love: Han är snäll men skulle ändå gärna kastrera honom så fort som möjligt. Nu är det för sent i varje...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: PeRosa
·
Hästvård Vill anlägga en permanent/vinterbädd med spån i botten och sen halmbaserad. Vad är era bästa tips för att få den så "solid" som möjligt...
Svar
3
· Visningar
1 335
Senast: mackan
·
Hästvård Min häst har liksom många andra hästar här uppe haft problem med pälsen denna varma höst. Pälsen har rasat av henne och hon har varit...
Svar
13
· Visningar
2 684
Senast: Vanilj
·
Å
Hästvård Ponnyn brukar vara varm i höger bakhov. Inte varje dag men ganska ofta. Värmen försvinner (nästan alltid) efter ridning. Det är alltså...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: Tinen
·
B
Hästvård Står för första gången med en häst som blöder näsblod, det upptäcktes igår kväll när de togs in för natten, antar att han fått sig en...
Svar
4
· Visningar
1 530
Senast: BJÖRKIS
·
Foder & Strö Står i ett inackorderingsstall där vi köper hösilage av stallet. I stallet står en c-ponny som väger ca 300 kg och ägarna tycker att h*n...
Svar
9
· Visningar
1 205
Senast: Tuva-Li
·
Foder & Strö Har någon hört talas om ett foder, jag tror det är pellets, som består (till största delen) av bark? Om någon känner till det så berätta...
Svar
12
· Visningar
2 630
Senast: Stisse
·
Hästvård Mitt sto håller på och kliar sig på svansroten. Jag ser inga kvalster eller löss,,,inte med ögat alltså. I svansen så är det grå...
Svar
6
· Visningar
1 112
M
Foder & Strö Hur många gånger minst ska man dela upp fodringarna på? Tidigare år har vi gett hästarna 6 gånger om dagen. Nu har vi inte samma...
Svar
9
· Visningar
1 081
Senast: Coffeaclub
·
V
Hästvård Hej! Jag bara måste ha hjälp för nu är jag så osäker så det är inte klokt! Jag har ett varmblod som började ridas in i mitten av oktober...
Svar
3
· Visningar
761
Senast: Dutrorvärkligen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama