Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tölva skrev:Nu blir jag nyfiken på var ni är begåvade med så märkliga väderleksförhållanden, Skåne?
splash skrev:Ut på morgonen! Ska vi jobbba så åker de ut 06:00-07:00 oavsett väder, men om vi är lediga och det är skitväder brukar hästarna få stå inne någon/några timmar längre. Oftast går det inte att fodra dem och sen lämna dem inne - de börjar klättra på väggarna för att få komma ut. En stor del av den dagliga ensilage-givan får de ute i hagen så det är nog därför de har bråttom ut men om vi ger ensilage inne istället, för att de ska vara inne lite längre, så fördröjer det bara sparkandet i väggarna ca 30 min. Är det riktigt skitväder (nederbörd och blåst) och hästarna fryser så tar vi in dem så de får torka och bli varma, på med torra täcken och ut igen. Likadant efter ridning, torka med fleecetäcke inne, på med täcke igen och ut i hagen, även om det bara är för ½ - 1 timme. Jag tror benhårt på att både leder och muskler mår bra av att hästarna får röra på sig efter ett ridpass!
Uddatyp skrev:stallägaren tar in hästarna så fort de börjar regna lite..även om dom har regntäcken på sej..liksom..varför?
blev värsta arg på mej bara för att ja inte hade tagit in dom.
trodde hästar tålde vatten?
o ja antar ju att alla har regntecken som e bra..va e de för mening me o sätta på dom de annars?
vid vilket väder låter ni era hästar stå inne?