Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Jag har översatt en folder frân holländska till svenska ât en firma. Mâste dock säga att svenskan är ringrostig efter 18 âr + att jag...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: fnorr
·
Hästvård Ska köpa ny ponny. Ett sto jag känt och ridit i runt åtta år till och från, tävlat på, varit på kurser med osv. När vi besiktigade så...
Svar
11
· Visningar
1 121
Senast: ann80
·
K
Hästvård Ska raka min häst i helgen och har fått Sedalin av veterinären so lugnande i med hon inte alls tycker om rakningen. Har aldrig använt...
Svar
1
· Visningar
876
Hästvård Hjälp mig, nu har hästen oförklariga h'ältor och är oren - igen. Musklerna är mjuka och fina och han är böjbar men han är gravt...
Svar
3
· Visningar
1 131
Senast: Polly_Mulle
·
P
Foder & Strö Vad är den optimala torrsubstanden, hur vet jag vad som är bra och dålig? Hur mycket protein vill man ha? Fick analysen på ensilaget...
Svar
13
· Visningar
1 150
Senast: Lord Owen
·
F
Foder & Strö Varför får man hög jästhalt i hösilaget? Det har 60% ts och bra näringsvärden på alla sätt, emn innehåller mycket jäst. VARFÖR???
Svar
2
· Visningar
956
Senast: FTW
·
A
Foder & Strö Är det ok att ersätta exempelvis lunchhöet med någon timmes betning för en fånghäst? :confused: Nu borde väl gräset ialla fall inte...
Svar
3
· Visningar
666
Senast: Fia-Lina
·
Foder & Strö Vad tycker ni om Red Mills foder har börja använda Cool´n´Cooked Horse & Pony Mix Kan man fodra med betfor samtidigt som hästen...
Svar
3
· Visningar
681
Senast: Sass
·
Foder & Strö Har vansinniga problem att få till min foderstat vad gäller Ca och P. Hamnar långt över rekommenderade nivåer och har som det ligger...
Svar
4
· Visningar
928
Senast: Maran
·
M
Hästvård Är det många som använder sig av hästmassörer inbart i förebyggande syfte. Funderar på att ta ut en till mig för att känna igenom min...
Svar
11
· Visningar
1 032
Senast: HumleMumlan
·
L
Hästvård det är så att min lillasyster är på jakt efter en b-ponny. vi har hittat en som hon vill ha på prov i två veckor och sedan köp om allt...
Svar
10
· Visningar
1 214
Senast: shampiz
·
Hästvård Behöver hjälp att översätta några lägesbeskrivningar: 1) lateralt 2) proximalt 3) distalt 4) medialt 5) dorsalt 6) ventralt...
Svar
6
· Visningar
27 243
Senast: Lena_B
·
C
Hästvård Hur undviker man fång? Hur är det med det nya gräset som kommer på nu hösten? Är det farligt? :confused: :confused:
Svar
4
· Visningar
828
Senast: tussa
·
A
Foder & Strö Är det någon som kan säga vart man kan köpa torkade morötter, helst då i stor pack.. har bara hittat små "provpaket"... PM: gärna då...
Svar
10
· Visningar
1 191
Senast: Smulan75
·
M
Hästvård Hade vet på åb idag eftersom vi avslutat metacam kuren och skrittmotionerat i 4 veckor. Orsaken till detta är att hästen varit stel och...
Svar
6
· Visningar
1 070
Senast: MALINox
·
W
Foder & Strö Jag fattar inte vad vi har gjort för fel..... Nästan alla balar vi öppnar har någon mögel fläck på sig. Det syns inga tecken på hål...
Svar
5
· Visningar
984
Senast: åke
·
U
Hästvård när sätter ni på ländtäcke när ni rider? har sett vissa ha på de här när de e 7 -10 grader varmt för att hästen e klippt..men liksom...
2
Svar
20
· Visningar
5 063
Senast: Felway
·
G
Hästvård Hej, Min häst har haft lite "sunkiga" strålar vilka jag försökt hålla rent med koksalt och diverse... Skodde förra veckan och hovis...
Svar
15
· Visningar
3 323
Senast: emindy
·
Foder & Strö har era hästar haft problem med fötterna? en bekant till mig har teorier om samband mellan detta foder och en viss hovåkomma. är...
Svar
17
· Visningar
1 289
Senast: jos
·
M
Foder & Strö Hejsan alla glada! :) Jag undrar om det är någon som har en häst som reagerar med knölar på bla ryggen när den ätit pelleterat foder...
Svar
2
· Visningar
1 216
Senast: mirjada
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama