Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Hur definierar ni dessa? Man delar ju oftast upp arbetsinsatsen i; Underhåll Lätt arbete Medelhårt arbete Hårt arbete Mycket...
2
Svar
22
· Visningar
2 220
Senast: MALINox
·
Hästvård Gabriol har troligen fått en spark på ena bakbenet, och är nu ganska ordentligt svullen. Han har fått ett mindre skrapsår, men inte så...
Svar
11
· Visningar
1 079
Senast: Sliver
·
Hästvård Ända sen jag fick hem min pålle så har jag hört honom andas konstig. Han andas inte tungt men det låter som att han har nån typ av...
Svar
1
· Visningar
1 109
Senast: piggis_83
·
Foder & Strö Okey ville bara kolla upp vad ni här inne tycker om Mustangs foder, bra lr dåligt? Hästen kommer på lördag så jag tänkte köpa hem...
Svar
11
· Visningar
1 229
Senast: åke
·
T
Hästvård Har nu sökt runt på forumet på sommareksem men hittar inte riktigt svaren på mina frågor så jag startar en egen tråd. Idag åker jag...
Svar
5
· Visningar
1 091
Senast: hofi
·
S
Hästvård Kan ni nån bra webb sida?
Svar
2
· Visningar
602
Senast: sante
·
Hästvård Hejsan! Har skrivit en annan tråd här för några veckor sen om min häst som hade hög feber och var vinglig. För ca en vecka sen...
Svar
3
· Visningar
1 005
Senast: Vimsan
·
T
Hästvård Pållen har ganska nyligen fått ett överben på ena bakbenet, och efterssom min erfarenhet av överben är ganska begränsad har jag ett par...
Svar
4
· Visningar
5 469
Senast: Russin8
·
Hästvård Min häst ska ha tredje sprutan mot botelism i nästa vecka och hon ska ha inflensa runt den 23 nov är det ett år sen sist. Kan man slå...
Svar
6
· Visningar
708
Senast: Miss Sixty
·
A
Foder & Strö Ursäkta en dum fråga. Men jag undrar vad det är för soja man ska ge hästen för ökat proteinintag. Är det vanlig som du köper i...
Svar
10
· Visningar
950
Senast: aalleexx
·
C
Foder & Strö Har hört att proteinet i linfrökaka inte är ett bra protein för hästar. Vad vet ni om detta?
Svar
1
· Visningar
602
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Jag har räknat lite på Mirages vitaminbehov men är lite okunnig på just det området. Är det fler vitaminer man ska räkna på än A, D, E...
Svar
1
· Visningar
667
Senast: mirage
·
Hästvård Det börjar bli ont om bete i hagarna. Vad har ni för erfarenheter av att hästarna då går på sådana växter de tidigare ratat? Här...
Svar
5
· Visningar
996
Senast: Itchie
·
S
Foder & Strö Jag har en 13 år gammal halvblodsvalack som haft en del problem med kotledsinflammationer i frambenen. Dock inte på de senaste åren...
Svar
1
· Visningar
683
Senast: ako
·
Foder & Strö Har precis fått analysen & undrar lite... :smirk: Det står sms råprot för idisslare. Kan man räkna på samma värde för hästarna eller...
Svar
1
· Visningar
699
N
Hästvård Våran häst kissa rätt så ofta, inte långpaus men inte heller bara småskvättar. Han kan kissa när han kommer in från hagen, när man sen...
Svar
7
· Visningar
1 486
Senast: Nora
·
C
Foder & Strö Har en pålle på 21 år som i hela sitt liv fått stora mängder kraftfoder och inte så jättemkt grovfoder. Eftersom han var tävlingshäst i...
Svar
12
· Visningar
1 071
Senast: grimman
·
Hästvård avmaskade hästarna i stallet för en månad sen med ivermectin, för att vi hade sett stygflugelarver på hästarna. nu har det kommit en...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: PrittePuff
·
S
Foder & Strö Ja alltså vad är skillnaden på helt korn och kornkross, alltså förutom att krossen är krossat... Fördelar att ge hel? Nackdelar...
Svar
17
· Visningar
2 836
Senast: Sliver
·
M
Hästvård visst är det så att bimectin har samma verksamma substanser som ivomecen, eller har jag helt fel brukar använa ivomecen vid denna...
Svar
1
· Visningar
874
Senast: Magdalena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama