Hur ofta skor ni era hästar?

Sv: Hur ofta skor ni era hästar?

Jag har haft tapp sko en gång under ett år på min nuvarande häst... det var under en spriod då det var lerigt i hagen också var hon lite lång i fötterna... jag brukar försöka sko min häst var 6:e vecka, fötterna växer inte jätte mycket men de växer lite konstigt... och sen så håller jag på lära mig sko själv... och när man ska göra det själv så drar man gärna ut på det lite :o :p

Sv: Hur ofta skor ni era hästar?

Numera skor jag var sjunde vecka och har inte haft en tappsko på mer än ett år :).

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
720
Senast: Ajda
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 599
Senast: super
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 289
Senast: Miingla
·
Hästvård Varning för långt inlägg, det råkade bli en del. Idag kom hästen in med tre skor och en rejäl bit hov mindre igen, ena fram är det som...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
29 002

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka