A-fil?? bra?

Sv: A-fil?? bra?

mul skrev:
Docidus finns på apoteket, i kartong med två kartor. Dom kostar ca 20-30 kr/kartongen. Dom har dom bakom disk i kylar. Bara att fråga efter i icke recept kassan.

Fungerar kanon. Jag brukar skära en klyfta av äpple, dela den på två "båtar". Sticka ett litet kryss i äppelbitarna och trycka i kapseln.hästarna märker inte ens att man stoppat nåt i äpplet.. Lycka till!

Åkte till apoteket och frågade efter dociduc till häst med dålig mage.
Apotekaren såg lite undrande ut och det visade sig att det är till människor :o :angel: Jag trodde ju att det var någonting framtaget till hästar med dålig mage jag.:D

Men det kostar betydligt mer än 20 kronor, en liten ask går på 58 kronor.
Jag hoppade över det och köpte några paket jäst istället som jag ska prova först. (blir mycket jäst för 58kr.)

Funkade på min förra häst men man fick blanda den med betfor.Vet rek att ge det till mitt föl men då hjälpte det inte.

Hade jag varit du hade jag gett pållen nyponsoppa istället för a-fil, det är mycket bättre och de blir bara i magen av det också...

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 273
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
386
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 629
Senast: Shaggy
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 422
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar