Vad ger ni istället för havre?

Sv: Vad ger ni istället för havre?

galoppirruette skrev:
Jag blir så avundsjuk på er som bor så till att ni har tillgång till det mesta i hästmatsväg!
Är det fodercentralen som säljer hippos foder och fibergi, vad är det för pris på det havrefria? (de anger ju inte priser på hemsidorna :mad: )
Köper korn/havre av bönder.
Om jag vill ge något utöver det så blir det till granngården jag vänder mig, närmare dit än till fodercentralen (skiljer många mil).
Ska prova med krafft groov då det blåa tar slut..
Blötlägger ni pelletsen så den får svälla eller ger ni det torrt?
Jag tror att choicen kostar runt 135kr/25kg. Det är svenska foder som saluför det.Ibland blötlägger jag pelletsen. Tex. till glupska hästar eller dom som inte har ätit pellets innan.

Va dum jag var...
Fodercentralen heter stället här hos mig, de säljer produkter från svenska foder... :smirk:
Var kan man läsa om "dynavena" ?
Har läst på svenska foders hemsida. Hippos produker lockar mig... Har verkligen inte krafft någon produkt helt utan havre?! (förutom lusern)?

Jo, Kraffts müsli är havrefri. Dyr... Precis som all annan müsli.

Kraffts gamla groov innehåller endast havrekli, dvs skalet från havre. Min arab kan inte heller äta havre men han fungerar bra på Grooven.
En müsli som är havrefri är Salsa havrefri mix. Tillverkas av lokalföreningen i Ljungbyhed. Kostar ca 6,30 kr/kg.
// Linda

fejko skrev:
Knapplån

Ni som ger korn, blir inte era hästar feta?

Jag har en extremt lättfödd häst och inte blir hon fet på kanske 1 liter krossat korn.. :D

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 000
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
576
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 273
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Nu kommer en sån där okunnig fråga. Men vi skall iväg på kurs över dagen. Hästarna går på gräs så har inget hösilage vi kan ta av...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Pegasus63
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama