Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Austarla skrev:Jag tror jag gjorde rätt och de andra hästarna fungerar fint (kanske åt det runda hållet) på sina givor. Förutom det får hon ju även havre.
Mirjada, jag funderade på om det var för lite... får nog ta och lära mig att räkna själv
mirjada skrev:Det är ju så att i dom här programen utgår man från att hästar av kallblodstyp är lättfödda. Och så är det inte alltid.
Om du nu ska använda program tills det att du lärt dig att räkna själv...
Testa att sätt henne som normal eller svårfödd(beroende på vad du satte henne på förra gången) och kanske till och med lägga till 50kg på hennes uppskaddade vikt. Då kanske du kommer lite närmare sanningen på vad hon borde ha och då kanske det hon får i sig nu är lite för lite.
Det är dock en sak som du måste göra...
Kontrollera att hon verkligen äter så mycket som du tror. Jag vet av hästar vars ägare trott att hästen fick i sig 12-15kg(lösdrift) men som det gick ner i vikt. Senare efter ordentlig kontroll visade det sig att hästen stog lågt i rang och fick i sig ca hälften av vad ägaren trott.