selen brist!

Sv: selen brist!

även jag har köpt tokosel receptfritt alldeles i slutet av förra veckan.
Det bör väl gälla alla apotek?

Apoteken verkar ibland ha lite taskig koll........:( Jag blev också nobbad att köpa Tokosel förra veckan, och blev dessutom väldigt snorkigt behandlad, så jag surade till och ringde till Apotekens "klagotelefon" för att höra vad som gäller.
Och det är riktigt att Tokosel är receptfritt, i juli skickades ett mail till alla apotek i Sverige med den informationen! :banana: :bump: :banana:
Så stå på er bara!
Får ni fortfarande inte handla ring och ifrågasätt!

Tokosel har i princip varit receptfritt länge men de gamla förpackningarna går inte att sälja utan recept, det måste till dosering osv, tillverkaren har varit otroligt långsam att få fram nya förpackningar o jag vet inte om de finns på alla apotek än.
PL

Frågar igen... HUR vet man att man ger rätt mängd selen? Jordanalys? Hippocampus program varnar ju alltid för selenbrist om man bara ensilage på fri tillgång, men selen halt finns ju inte att lägga in i programmet. Känns lite knepigt då det är farligt med både brist och överdosering...

pemi

Efter att ha övertygat 3 expediter om att Tokosel inte är receptbelagt längre, fick jag äntligen köpa en burk! Tur att jag visste det, och stod på mig... :smirk:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
384
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 622
Senast: Shaggy
·
Övr. Katt Jag har två innekatter som jag vill kunna börja ha ute, till en början i kontrollerad form, och vill därför vänja dem vid sele. Den ena...
Svar
12
· Visningar
960
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
997

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar