Nervsjukdom + hösilage = Larm!

Sv: Nervsjukdom + hösilage = Larm!

När jag frågade SLU om hur många hästar som dör i botulism / år...
Så svarade dom att det är mindre än 1 häst / år men det finns ingen statestik på om det är hösilage eller nått annat och hur många som är vaccinerade.

Det är synd att det inte finns statestik över dessa saker för det hade kunna vara intressant att veta tex om det är fler hästar som äter hösilage som drabbas än de som äter hö och hur många av dom som dör är vaccinerade efter konstens alla regler.

Sv: Nervsjukdom + hösilage = Larm!

Nu vet jag inte hur de räknar, skulle tro att de bara räknar de fall diagnosen är säkerställd genom att man hittat toxin.
PL

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 900
Senast: Roheryn
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 632
Senast: Karamello30
·
Hästvård Har en häst hemma på prov som har problem när han sväljer/äter hö/hösilage. Övrigt foder serveras väl upp lätt och märks därför inte...
Svar
3
· Visningar
1 368
Senast: Nepenthe
·
Foder & Strö Nu börjar det närma sig ev. Hästköp för mig. På vissa av stallen jag kollat på så sköter man foder och strö själv. Detta har jag lite...
Svar
7
· Visningar
1 270
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama