Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Foder & Strö Förslag på vad jag ska göra med 1,5 åringen? Hon har inte gått upp ett gram på dom måndader hon stått här trotts foderökningar. Inte...
Svar
3
· Visningar
1 206
Senast: Jaba
·
P
Foder & Strö Kan man ge kraftfoder bara en gång om dagen? Min häst får 1 kg havre och 0,4 kg betfor. Vid samma tillfälle en gång om dagen. Går det...
Svar
18
· Visningar
1 597
Senast: Panter
·
Hästvård Vid förra skoningen för 6 v sedan märkte vi att hästen hade stora problem med att bli skodd. Han kunde mitt i allt tappa balansen och...
Svar
1
· Visningar
928
Senast: musen21
·
Foder & Strö Jag har en 5 månader gammal fölunge. Problemet är att jag tycker att hon har för dåligt hull. Man kan känna revbenen ganska så tydligt...
Svar
14
· Visningar
1 012
Senast: Tora
·
S
Hästvård Väninnans häst har dubbelsidiga överben. Han är 5 år. Rids inte speciellt hårt, men kanske för hårt för just honom. Vad har ni för...
Svar
2
· Visningar
656
Senast: seejii
·
Hästvård Lite frågor om mockning och strömedel. 1. Vad har du för strö? 2. hur är din häst i boxen? Alltså hur den är att mocka till. Är...
Svar
17
· Visningar
1 285
Senast: Septicemia
·
Hästvård Valacken brukar få en kur butta vår och höst när leran är som värst, för att skona hasen. I oktober var vi på hälsokoll hos vet och fick...
2
Svar
21
· Visningar
1 958
Senast: Olinda
·
M
Hästvård Det gick nyss upp ett ljus för mig!:idea: Pållan har ibland varit svullen vid ganascherna, sisådär 1 gång i månaden. :confused: Jag...
Svar
18
· Visningar
1 525
Senast: jynituz
·
R
Foder & Strö Hur många gram är ungefär 1dl mineraler? Nu får min häst 1/2 dl mineraler per dag, rekomenderat är 75-125g per dag. med 75g får han...
Svar
10
· Visningar
5 043
Senast: Egonson
·
M
Hästvård Det här låter kanske lite konstigt, men jag var hos hästen i förrgår och då såg hon ut som hon brukar - för tjock alltså - sen när jag...
Svar
2
· Visningar
619
Senast: Madeleine Nilsson
·
T
Foder & Strö Vågar man släppa ut hästarna i skogshage med en massa små ekar under vintern tror ni? Någon gång borde väl ekollonen ha förtvinat under...
Svar
5
· Visningar
767
Senast: Tölva
·
Hästvård Behöver lite rådhjälp och fakta om ehrlichios. Är det vanligt att hästen blir halt och öm på vissa delar av kroppen? Är det en risk...
Svar
6
· Visningar
848
Senast: PrinceFair
·
E
Foder & Strö Går det att byta rakt av t.ex Fibergi Bas -> Fibergi Elit, eller Krafft Groov -> Krafft Grund, Hippo Basic -> Hippo Breed eller tvärsom...
Svar
6
· Visningar
945
Senast: AnnaKarinA
·
Foder & Strö I stallet har vi en häst som igår fick i sig 2 dl torr betfor, tillsammans med övrigt kraftfoder. Hur snabbt går det för en häst at få...
Svar
1
· Visningar
707
Senast: AnnaKarinA
·
G
Foder & Strö Hej! Jag skrev ett inlägg här om tips på vad man ska ge en het häst som har svårt att lägga på sig. Många tyckte att jag gav min häst...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 805
Senast: Genesis
·
L
Hästvård Hej. Planerar nu att köpa en D-ponny (troligen fullblodskorsning) f 95, sto, som jag hyrt 4 somrar i rad från en ridskola på min ort...
Svar
10
· Visningar
1 126
Senast: lolly
·
F
Foder & Strö En snabb fråga bara: Om man enbart fodrar med krafft groov, behöver man då ge mineraler som stöd eller finns det tillräckligt i krafften...
Svar
1
· Visningar
636
Senast: Mynta2
·
Svar
13
· Visningar
1 875
Senast: terwa
·
Hästvård Ska ta ut en kiropraktor & kolla våra hästar snart. Hur går det till när kiropraktorn kommer till era hästar?Denna ska tydligen vara...
Svar
16
· Visningar
2 473
Senast: Snobben
·
S
Hästvård Har fått frågan vad Björnhov är för något och har försökt skaffa mig en bild av det. Har jag förstått det rätt om kotan sjunker ner så...
Svar
3
· Visningar
3 752
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama