Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Detta har diskuterats men jag vill berätta mitt fall och höra åsikter om vad jag kan göra! Har läst andra trådar om fång och jag vet nu...
Svar
13
· Visningar
1 255
Senast: Saigon
·
I
Foder & Strö Jag har en lättfödd häst som jag har funderingar kring kraftfoder till. Vilket foder är bra att ge till en sådan häst. Hon är ett...
Svar
1
· Visningar
710
Senast: Madick
·
Hästvård Vet att de kanske är tidigt att fundera på det här men snart är det nyår och i och med det massa fyrverkerier. Min häst blir...
Svar
17
· Visningar
1 240
Senast: Elisha
·
Hästvård Inatt hade Missy rullat fast i sin box och hon har nog fått kämpa för att komma upp:crazy: Imorse var hon helt lugn inte chockad...
Svar
7
· Visningar
1 096
Senast: Miss Sixty
·
L
Hästvård Vad betyder Schering Plough Equip FT Batch A 153 A, vad är hästen vaccinerad mot?
Svar
1
· Visningar
514
Senast: lemonadsaft
·
G
Hästvård Min ponny har blivit alldeles svullen "runt snoppen" och det känns vätskefyllt. Jag märkte det ni ikväll och tänkte se om det blivit...
Svar
7
· Visningar
912
Senast: gullnosan
·
S
Foder & Strö I vårt stall används krafft mineral blå. Men på kraffts hemsida hittar jag bara analysgarantin för pelletsen. Vad innehåller...
Svar
10
· Visningar
2 165
Senast: moonlightgarden
·
B
Foder & Strö någon som fodrar med Horsespeed??? hade ett bra proteinvärde i hösilaget så jag vill inte ha för hög protein i kraftfodret..utan lite...
Svar
8
· Visningar
1 153
Senast: marti130
·
Hästvård Jag har en tolv årig halvblodsvalack som har haft lite problem med musklerna. Jag skulle nu behöva en få tag på en bra hästmassör...
Svar
3
· Visningar
897
Senast: hofi
·
S
Hästvård Har ni täcke på era hästar när de är inne i stallet?
2 3
Svar
40
· Visningar
4 025
Senast: Kaxman
·
Hästvård Min häst är halt, troligtvis en hovböld! Men kan inte känna ordentligt eftersom hon har snösulor! Så det är bara till att lägga ett...
Svar
6
· Visningar
927
Senast: Royal_724
·
Hästvård Jag har köpt ett eget hus ! Det tillhör lite mark där mina hästar ska gå ! Jag har slyat ner allt gammalt gräs för det var inte...
Svar
12
· Visningar
1 317
Senast: Hambo
·
Hästvård Vet varken ut eller in med min fånghäst. Inte känner jag att jag hittar några sar heller, vare sig j söker på nätet eller frågar...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: Kicki_J
·
I
Hästvård En häst här i föreningen hade tidigare(något år sedan) "lite problem" med andningen. Hon verkade bli anfådd för minsta lilla och flåsade...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: Lillaloppan
·
Hästvård Vad bör man ge för vitaminer och mineraler vintertid? och hur mkt varje gång? Har nuvarande bara B-vitamin, men borde nog lägga till...
Svar
1
· Visningar
715
Senast: Super Tom
·
Hästvård Min häst är yttepytthalt i vänster fram, vi pratar 1/4-1/2 grads hälta. Det har hon varit i drygt ett halvår. Det blir förvisso sakta...
Svar
1
· Visningar
766
Senast: Lazio
·
F
Foder & Strö Kan någon svara mig på hur länge man kan behålla en öppnad säck lusern innan det blir dåligt ?
Svar
3
· Visningar
916
Senast: Molin
·
C
Hästvård Ja, rubriken säger allt... är fång (eller disposition för att få fång) ärftligt?
Svar
2
· Visningar
857
Senast: Habina
·
S
Foder & Strö Var skickar man höanalys o hur mycket kostar det
Svar
2
· Visningar
729
Senast: Ingela_S
·
Hästvård Tror jag den heter. :cry: :mad: :( Jag och en kompis satt och disskuterade det där igår. Pga att hennes typ grannar använder sig av...
Svar
5
· Visningar
1 595
Senast: stjärnhästen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama