Djävulsklo eller Butta?

Sv: Djävulsklo eller Butta?

jag river ett äppel och en morot och blandar med pulver. Min häst är också jättesvår att få och äta sådant, men på det sättet brukar jag få i henne det mesta.

Jag fick Finadyne till min häst eftersom han matvägrade med butta. Blandas oxå ut i tex betfor och smakar mkt bättre men innehåller i stort sett samma sak. Plus att den bara behöver ges en gång om dagen, lite dyrare dock.

jag provade allt med min häst när hon skulle ha butta, hon hatade det! betfor, äppelgömmor, morötter, sirap o honung och skit... :D

tillslut blandade vi med något (vatten gissar jag på) och sprutade med en avmaskningsspruta (eller sån dosspruta)... fil borde gå utmärkt att blanda, som någon annan sagt!

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 824
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 409
Hästvård Jag har aldrig riktigt trott på olika tillskott för en bättre prestation, utan har mer varit en sådan som förespråkat ett bra grovfoder...
Svar
8
· Visningar
469
Senast: Sirap
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 528

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka