B
BeastieBabe
Sv: Havre och Betfor funkar bra!
men skulle ha få ett hö som ger att jag måste välja mellan olika kraftfodergivor som:
Alternativ 1: blandning av 600 g havre, 800 g kornkross, 150 g vetekli, 1 mått kalk, 150 g mineraler, 1 dl olja och 350 g betfor..
Alternativ 2: 1½ kg Krafft Sport..
så väljer jag alternativ 2, kanske lika dyrt eller minimalt dyrare per dag men SÅÅÅÅÅÅ mycket enklare att dosera, desamma med inköpet, MYCKET enklare med 1 säck istället för 4 säckar, 2 hinkar och 1 dunk
sålänge man räknar är allt OK..camillak skrev:Hörrni- måste allt vara svart eller vitt. Å ena sidan- "förr i tiden" vad fanns det för forskning om hästar och foder? Hästar fick sjukdomar, blev förslitna och dog i förtid... Å andra sidan- klart att tex ett stort företag som Krafft vill tjäna pengar och tar fram en miljard olika kraftfoder dom vill kränga på oss.
Det viktiga är väl att vi hästägare tar del i forskningen och beräknar foderstaterna så att de passar varje häst för att de ska få maximal utveckling och hållbarhet, eller?????? Sen kan man ge havre, luzen, krafft..whatever...
men skulle ha få ett hö som ger att jag måste välja mellan olika kraftfodergivor som:
Alternativ 1: blandning av 600 g havre, 800 g kornkross, 150 g vetekli, 1 mått kalk, 150 g mineraler, 1 dl olja och 350 g betfor..
Alternativ 2: 1½ kg Krafft Sport..
så väljer jag alternativ 2, kanske lika dyrt eller minimalt dyrare per dag men SÅÅÅÅÅÅ mycket enklare att dosera, desamma med inköpet, MYCKET enklare med 1 säck istället för 4 säckar, 2 hinkar och 1 dunk