Sv: "långt" till stallet
Vi hjälpte varann med mockning vid vissa tillfällen, inte som dagligt utan om nån var borta, men oftas tog vi in nån vän som hjälpte till för 3 ggr/dag blir lite jobbigt. Lättare när vi var 3 hästägare.
Funkade superbra för oss iaf
Kan tillägga att nu har jag 2½ mil enkel väg men är oftast bara upp 4 dagar/v
Hade 1½ mil enkel väglovehorses skrev:Hur skulle ni göra/hur gör ni om ni bodde/bor ca 1 mil från ert stall:
Åkte 1-2 ggr /dag beroende på hur många hästägare vi var i stallet. 2 stycken då får nån fara 2 ggr/dag, 3 st= 1ggr/dagFar ni till stallet flera gånger i veckan/varje dag för att mocka till er häst eller/och andras hästar?
(kollektivt stall och ni hjälps åt med sysslorna)
Hur ofta far ni till stallet under dagen?
Vi hjälpte varann med mockning vid vissa tillfällen, inte som dagligt utan om nån var borta, men oftas tog vi in nån vän som hjälpte till för 3 ggr/dag blir lite jobbigt. Lättare när vi var 3 hästägare.
vi fodrade 3 ggr/dag så det blev 21 fodringar/vecka dvs 10 + 11 ggr/v.(på två pers) Vi skrev upp oss på ett schema beroende på hur vi jobbade och så ena veckan hade jag 11 pass och andra 10 osv.Har ni rullande schema för att ta hand om hästarna i ett kollektivt stall?
berätta hur det funkar.
Funkade superbra för oss iaf
Kan tillägga att nu har jag 2½ mil enkel väg men är oftast bara upp 4 dagar/v