"långt" till stallet

Sv: "långt" till stallet

lovehorses skrev:
Hur skulle ni göra/hur gör ni om ni bodde/bor ca 1 mil från ert stall:
Hade 1½ mil enkel väg

Far ni till stallet flera gånger i veckan/varje dag för att mocka till er häst eller/och andras hästar?
(kollektivt stall och ni hjälps åt med sysslorna)
Hur ofta far ni till stallet under dagen?
Åkte 1-2 ggr /dag beroende på hur många hästägare vi var i stallet. 2 stycken då får nån fara 2 ggr/dag, 3 st= 1ggr/dag
Vi hjälpte varann med mockning vid vissa tillfällen, inte som dagligt utan om nån var borta, men oftas tog vi in nån vän som hjälpte till för 3 ggr/dag blir lite jobbigt. Lättare när vi var 3 hästägare.

Har ni rullande schema för att ta hand om hästarna i ett kollektivt stall?
berätta hur det funkar.
vi fodrade 3 ggr/dag så det blev 21 fodringar/vecka dvs 10 + 11 ggr/v.(på två pers) Vi skrev upp oss på ett schema beroende på hur vi jobbade och så ena veckan hade jag 11 pass och andra 10 osv.
Funkade superbra för oss iaf

Kan tillägga att nu har jag 2½ mil enkel väg men är oftast bara upp 4 dagar/v

lovehorses skrev:
Hur skulle ni göra/hur gör ni om ni bodde/bor ca 1 mil från ert stall
Far ni till stallet flera gånger i veckan/varje dag för att mocka till er häst eller/och andras hästar?
(kollektivt stall och ni hjälps åt med sysslorna)
Hur ofta far ni till stallet under dagen?
Har ni rullande schema för att ta hand om hästarna i ett kollektivt stall?
berätta hur det funkar.

Har lite problem i det stallet min häst står, skulle vilja ha svar på dessa frågor. (kommer kanske mer senare)
Nej jag vill inte flytta, trivs annars som fisken i vattnet.:smirk:

Jag har 9 km till stallet, är varje dag utom en då jag har medryttare, vi är 3 pers på 6 hästar,( jag har 2 hästar och de andra 2 har fyra hästar tillsammans) har utsläpp var tredje morgon, då blir det stallet två gånger på en dag eftersom vi mockar och sköter insläpp själva på våra hästar

Jag har 84 km till stallet (tre timmar tur och retur kommunalt).
Har inga intag, fodringar, mockningar eller liknande utan åker bara ut och rider ca. 5 dagar i veckan. Helpension, helt enkelt.
Även om jag hade kortare väg till stallet skulle jag välja att betala för helpension och rida 5 dagar i veckan, jag tror inte att jag skulle tillbringa mer tid i stallet än vad jag gör nu. Så för mig har avstånden sällan spelat någon större roll.

Senast ändrad av en moderator:

jag har ca 2,5 mil till min foderhäst o jag åker dit oftast varje dag om inte så har jag gjort upp med ägarna så tar de hand om han
får se om det blir att åka dit fler gånger nu när vi skall flytta till ett annat stall som ligger en bit i från ägarna o då kanske det blir fler ggr annars så står de nu på deras gård...

Tack för alla svar! :bow:
Detta är inte mig det gäller utan en annan tjej i stallet.
Vi är tre stycken ägare, 5 hästar.
Hon tar inte själv intiativet att fara utan man måste fråga henne vilket käns jobbigt.

Jag tar ju hästarna ganska mycket eftersom jag är mammaledig och har bara 1 km till stallet men ibland vill man ju vara hemma..... och "slippa" hästarna. :p

Nu har vi hittat på så att vi ska skriva upp i almenakan när man tar hästarna i ca 2 veckor sen ska vi ta möte om det för att disskutera det. Då får hon se svart på vitt hur läget är.

Tack igen för alla svar!!!!!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
647
Senast: Cattis_E
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 745

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka