Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon som har en ide på varför min häst har fått mjuka strålar som tar i marken helt plötsligt? Lite bakgrund: Hade en tjej ute och...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: 95johsv
·
H
Foder & Strö Ska jag bli orolig? Hästen har börjat få Fibergi, vilket han verkligen gillar. Men problemet är det att han inte direkt slänger i sig...
Svar
6
· Visningar
852
Senast: Havregryn
·
Hästvård Jag är medryttare på ett sto som börjat bete sig konstigt - hmmm eller snarare ilsket... och nu är jag lite orolig att något skall vara...
Svar
4
· Visningar
986
Senast: Tölva
·
T
Foder & Strö Jag har alltid fått lära mig att en häst behöver minst 1 kg ts per 100 kg häst för att må bra (minimigivan). Just nu pågår lite...
2
Svar
20
· Visningar
1 865
Senast: milly
·
Hästvård Min häst åt Metacam i 9 dagar efter klinikbesöket (knäledsinflammation) och blev lite kass i magen, inte rinnande, men bajset är...
Svar
9
· Visningar
1 519
Senast: Polly_Mulle
·
Hästvård Idag har jag fått hem min halvårs russfölunge från Lojsta. Han ska avmaskas enligt konstens alla regler men jag undrar vilket medel...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 437
Senast: Madick
·
Foder & Strö för mig så därför vänder jag mig till er! Jag flyttade min häst i helgen till ett ställe där vi hittade massor med alger (ishavs) som...
Svar
5
· Visningar
856
Senast: antiloop8
·
Hästvård En häst idag i stallet tror vi har kolik. När jag kom upp hade dom fått lunch hö men han åt inte. Han låg när jag kom. Tog in honom och...
Svar
3
· Visningar
583
Senast: arabia
·
Foder & Strö Efter att min häst har haft tre anfall av gaskolik på tre veckor, behöver jag nu tips på foder som kan förebygga detta. Hon äter just...
Svar
15
· Visningar
3 798
Senast: Tölva
·
E
Hästvård Min ponny är smal... Jag tykcer inte hon är mager, bara omusklad. Man känner revbenen om man drar handen (pressa lite), men man ser dem...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: Cecely
·
Hästvård ja ni, nu kommer jag här med ännu en fråga! =) jo, min pony e stel i en muskel som går från örat ner till bogen och som tur e så hade...
Svar
2
· Visningar
757
Senast: Ada
·
A
Hästvård Min pålle har skaffat sig ett sår på hasen, nästan på spetsen. Antagligen genom att ha legat illa för det är liksom avskavt skinn...
Svar
14
· Visningar
2 675
Senast: anni0301
·
Foder & Strö Efter att ha läst trådar här och nu precis skummade igenom tråden om Flyinge foderstaterna så måste jag säga att det verkar vara väldigt...
Svar
12
· Visningar
1 287
Senast: milly
·
P
Hästvård Mitt sto -92 visade hälta 1/2 grad longering Samt högt o lågt vä fram 1grad, hö fram lågt 1 grad, vä bak 2grad, hö bak 1 grad vid...
Svar
6
· Visningar
1 547
Senast: Wilden
·
Hästvård Hur länge bör fölet gå kvar med stoet?
Svar
3
· Visningar
722
·
Hästvård Avmaskade mina hästar för drygt 2 veckor sedan met Ivermec. En av hästarna, ett 10-årigt halvblodssto, har de senaste 2 dagarna varit...
Svar
1
· Visningar
716
·
Foder & Strö Vi har ett kanonhö i år, (t o m lite för bra) och hästarna får bara hö, betfor och en "näve" havre + foderkalk. När man ger något...
Svar
1
· Visningar
598
Senast: marti130
·
G
Foder & Strö Hur mycket Krafft Protein törs man max ge en 6 månader gammal fölunge (halvblod)?:confused:
Svar
4
· Visningar
737
Senast: Geisha
·
Hästvård Hur får man ut stenar ur brodd hålen?? tacksam för svar!
2
Svar
27
· Visningar
3 772
Senast: allroundhästarna
·
B
Foder & Strö Jag har ett litet problem. Ger min lilla pålle ca 3 dl betfor på kvällen för att det är ett bra sätt att få i honom mycket vatten ;)...
Svar
3
· Visningar
1 338
Senast: HelenaHandberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama