Sv: Nyponros

Min häst fullkomligen älskar färska nypon som man plockar direkt av busken på sensommaren.:banana:
Plus att nyponen innehåller massor med c-vitamin!

Sv: Re: Nyponros

Jorrå man kan lugnt ge nypon till sina hästar. Det är ju mest vitaminer. Dock bör man ta ut kärnorna eftersom att dom kliar och vissa hästar kan detta ge vissa olika problem för. Kommer inte ihåg vilka, bara att stallägaren fick det problemet när hon inte kärnade ur dom.

Sv: Nyponros

har aldrig testat det själv, men en vän till mig har det och hon gav det för c-vitaminerna.

själv tycker jag det är smidigare med morötter som finns i säck.

(mindre stickor i händerna):p

PS, nässlor vet jag en stuteriäg. som gav det till sina dräktiga ston för järn o c-vitaminer

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
677
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 163
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar