Proteinrikt foder?

Sv: Proteinrikt foder?

lundborg skrev:
för proteinet ger jag kli.....

Bara kli? Då måste du ha bra tur med ditt hö :)

Jag ger inte kli längre. Det innehåller mycket kadmium (tungmetall) vilket jag inte känner för att stoppa i mina hästar.

Nu har jag köpt ett väldigt proteinrikt hö!

Men kompletterar det fortfarande med
soja & lucernpellets

Madick skrev:
Bara kli? Då måste du ha bra tur med ditt hö :)

Jag ger inte kli längre. Det innehåller mycket kadmium (tungmetall) vilket jag inte känner för att stoppa i mina hästar.

NEJ!!!, jag ger korn], kli, betfor....

men skrev bara kli, för korn stod det redan om;)

Har jag dåligt med protein så använder jag det fodermedel som bäst fyller upp det som fattas. Det behöver inte ens vara ett renodlat proteinfodermedel. Det som passar bäst in används. Allt som höjer proteinet på ett tillfredsställande sätt som man hade tänkt det kan användas...Kli som någon använde sig av räknas egentligen inte som ett proteinfodermedel, men det har jag använt mig av flertalet ggr...eftersom det då passat bäst i totalfoderstaten.

Annars är väl Sojan det som jag använt mest...

Luzern! i största delen! Lite vetekli också men mest för B-vitaminerna och magen.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
518
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 267
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
997
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 440
Senast: Hgfy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar