M
Minime
Sv: Av två onda ting...
Jo det var ju billigt!
Jo det var ju billigt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Minime skrev:Hon har dåligt hull o dålig päls o extremt frusen av sej...därför mår hon bättre av att stå inne när det tex är under 25 minus eller när det regnar mkt eller är blötsnö etc...
Och att du fick en rekomendation av en ägare till en mindre ridskola är för dig det samma som att försäljaren har kunskap om att räkna foderstater. Det är det inte för mig. Vilka näringsvärden har ditt hö? Tog försäljaren reda på det? Gjorde han inte det är de råd du fick inte värda mycket utan visar snarare att han har noll koll.Tyvärr...Minime skrev:Försäljaren rekomenderades av ägaren till en mindre ridskola i närheten, o fodert har jag blivit rekomenderad tidigare.
"Exprimenten" med maten är helt enkelt att jag har minskat på mängden foder, för att se om det blir någon skillnad...vilket det fö blivit.
Minime skrev:Vi har väl diskuterat täcken innan?
Jag anser mej känna min häst. O veta när hon trivs bäst... Spelar ingen roll hur mkt täcken o vilka olika funktioner dom har osv, är det blöt eller kallt eller både ock så har jag ändå fått hämtat in en skakande o stelfrusen häst. O en sån häst anser jag inte trivs utomhus i det vädret... svullna ben eller inte!
Hästar är individer...det som en klara av kanske är för mkt för den andre...
mackan skrev:det kanske vi har (dåligt minne) !
Måste dock ändå fråga efter din ovan beskrivning: VAD exakt för täcken använder du på henne?
har JÄTTE svårt att tänka mig att hon inte kan hållas varm i NÅGRA täcken ute? isåfall kan hon ju knappast vistas utomhus ALLS om än utan täcke - om hon är så extremt frusen? har faktiskt aldrig hört om en häst som INGA täcken kan hålla varm och torr? Beskriv gärna vad du använder.