Av två onda ting...

Sv: Av två onda ting...

Casper skrev:
Ja vad ska man säga...

För det första hade jag inte kunnat välja vilka ben på min häst som skulle få vård.:smirk:
Jag hade alltså lindat alla benen, och har du inga lindor-så köp-har du inga pengar -så låna så din kan få den behandling den behöver.

Jag kan oxå säga att min ena häst var svullen i sina bak under en veckas tid och jag ringde vet efter en v, jag ville veta orsaken då jag anser att det är ngt som är fel om en häst svullnar så.
Nu har jag inga svullna ben längre på min häst.
Och det var värt varenda kr jag betalde åt vet..inte speciellt många kr men ändå!;)

Vad det gäller hästens utevistelse.... Jag anser att hästar ska va ute så mkt som möjligt..och du säger att din inte kan,det finns tre saker som kan hjälpa din häst mkt för att så småningom kunna vara ute längre än vad den får.
Ligghall,täcke OCH FRI TILLGÅNG TILL HÖ! Hästar äter oxå för att kunna hålla värmen.

Sen vet ja inte...jag är väl lite speciell kanske men jag anser att man ska försöka vara hos sin häst varje dag eller åtminstånde se till att den får den vård den behöver den dagen man inte kan komma för att må bra.
Jag kan ju säga att innan jag hade körkort så åkte jag bussen varje dag två gånger om dagen till min häst, och jag får dåligt samvete när min sambo o jag reser bort över en helg 1 gång om året och jag lämnar mina djur!

Sen tycker jag att det är lite dåligt av din mamma eller dina syskon o inte kunna hjälpa dig,det tar inte så lång tid att linda en häst...om man kan vill säga....:angel:
Jag tycker att har man tid med sin egen så kan man lägga fem minuter på en familjemedlems häst!Dom har väl inte bråttom varje dag?:eek:

Bara en fråga...Hur skulle du lösa det om din häst skadade sig så pass någon gång (i ett ben,fraktur som ex) så den mår dåligt av att stå inne? att den får ont och blir jätte stel?
Och mår bäst av att gå ute o röra sig??

:bow: :bow: kunde inte skrivit det bättre själv:bow: :bow: :bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka