Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

1
Foder & Strö Hallå! Säg bara spontant vad ni tycker om 0.5 kg edel avel+ 0.5 kg havre till en 5-årig nordsvensk, ca 145 cm, fri tillgång till...
Svar
3
· Visningar
630
Senast: Warmia
·
Hästvård Läste just inlägget om araber och spatt blev lite fundersam och skraj....:crazy: Tänkte skapa en ny tråd om detta.... Har en arab på...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: alice
·
M
Foder & Strö Hej! Hur många gram örter (1 enstaka torkad ört) per dag ska man ge till en häst som väger drygt 650 kg? :confused: Tacksam för svar!
Svar
2
· Visningar
715
Senast: ann80
·
C
Hästvård jag ringde till strömsholms hästklinik idag för att ställa lite frågor, o så o såhär slutade hon: "blabla.....men du aksnke borde...
Svar
9
· Visningar
1 222
Senast: crocket
·
Hästvård Har idag fått finadyne till lilla pållen och slår upp i fass att halveringstiden är 1,6h på häst, dvs efter fem halveringstider, ca 8h...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: orion_x
·
B
Foder & Strö Hejsan, jag har en d-ponny på 24 år. Han är väldigt pigg, men smal. Han får just nu 3 kg kornkross, 7 kg vanligt hö, 6 dl betfor, 3 dl...
Svar
7
· Visningar
1 873
Senast: Coffeaclub
·
F
Hästvård pratade just med min kompis som sa att hennes häst hade problem med en p1 tand. hon sa var det var och jag skulle förklara för mamma...
Svar
3
· Visningar
1 212
Hästvård på grund av avsaknad av utevistelse för hästarna. Jag har fått höra av min sambo att det kl 10.00 idag på Sveriges Radio P1 kommer...
2
Svar
27
· Visningar
2 683
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Vet inte om jag är på rätt forum, men jag har problem med att min ena pålla tuggar på boxväggarna! det är ju inte så bra, hon har aldrig...
2
Svar
23
· Visningar
1 632
Senast: milly
·
Foder & Strö Vad kan det tänkas innehålla i näringsväg? Enligt mina böcker så ska det vara mest energi i halm (vilket skulle passa mitt hö alldeles...
Svar
4
· Visningar
1 551
Senast: Cilva
·
Foder & Strö Det finnsa säkert fler än jag med detta problem, därför undrar jag nu hur ni gör med grovfoderanalysen och foderstatsberäkningen. Vi...
Svar
6
· Visningar
3 726
Senast: **Lina**
·
Hästvård H har under hela sin fång-konvalescens varit varm till och från i vänster bakhov. Det är mest nedanför kronranden. Ingen förstärkt puls...
Svar
2
· Visningar
1 036
Senast: _Runaway_
·
P
Foder & Strö Jag har räknat ut en foderstat och min häst behöver mer Fosfor, för att ställa siffrorna till rätta så ger vi honom ca 1,5 dl Vetekli...
Svar
10
· Visningar
913
Senast: Rolle
·
F
Hästvård Måste bara skriva här o fråga, är lite småorolig... Min häst (islandshästvalack på 13 år) undersöktes för ungefär en månad sedan av...
Svar
8
· Visningar
839
Senast: Filippan
·
D
Foder & Strö allt hösilage som jag köpte i höstas är mögligt:mad: killen som sålde svarar inte på mail.jag tycker det är för:devil: . snacka om att...
Svar
5
· Visningar
804
Senast: Rotterö
·
Svar
4
· Visningar
2 050
Senast: mirjada
·
Hästvård Vad är symtomen till kvickdrag??? Vad kan man göra åt det?? Finns det huskurer/örter mot det, vad?
2
Svar
21
· Visningar
3 050
Senast: Tomaten
·
Hästvård När en häst aldrig rullar sig..det är väl ett starkt tecken på att något är fel. Hästen i fråga har en väldigt omusklad rygg, går högt...
2
Svar
20
· Visningar
2 529
Senast: Dundret
·
Hästvård Jahapp...Var ute och red i Söndags och givetvis klev hon av sig sin baksko igen! Så nu ger jag upp ridningen för ett tag! Har...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: Elektron
·
F
Foder & Strö Hur kan en häst som är jätte fet ha insjukna flanker? Jag har alltid trott att insjukna flanker tyder på mager häst, men det kanske...
Svar
8
· Visningar
1 646
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter