Bara en liten fråga...

Sv: Bara en liten fråga...

kan vara en mineralbrist som gör att dom börjar gnaga... min häst gjorde det när hennes mineraler tog slut (tog en stund innan jag fick nya pga leverantören) Sen kan det helt enkelt bara vara tristess... häng in /sätt upp nå grövre grenar alt mindre "träd" i boxen som hästen kan gnaga på så spar du vägg..

Bubbaz skrev:
kan vara en mineralbrist som gör att dom börjar gnaga... min häst gjorde det när hennes mineraler tog slut (tog en stund innan jag fick nya pga leverantören) Sen kan det helt enkelt bara vara tristess... häng in /sätt upp nå grövre grenar alt mindre "träd" i boxen som hästen kan gnaga på så spar du vägg..

Också bra idé...undrar bara? till alla: Sover inte hästar endel av den mörka tiden i stallet då? De äter väl ändå inte hela tiden :confused:

Lucsy skrev:
Också bra idé...undrar bara? till alla: Sover inte hästar endel av den mörka tiden i stallet då? De äter väl ändå inte hela tiden :confused:

De sover max 3-4 timmar totalt på ett dygn och de delar upp de timmarna över dygnet - tio minuter här och var - iaf i det vilda.
Hur som helst sover de max 3-4timmar /natt. De är flyktdjur och sover lite... och äter konstant eftersom det dom äter tillför så lite näring åt gången. De är liksom programmerade till att hela tiden tugga/söka föda.

Minelli skrev:
En häst med problem med benen mår inte bra att leva med för mycket övervikt.

Näringsfattigt hö är inte alltid lätt att få tag på

Ja jag är medveten om de problemen som du nämner... Det är jättesvårt det där! :crazy:
MEN jag tycker iaf inte att hästen ska få lida av undermålig grovfodermängd bara för att höet är näringsrikt och den lägger på sig. De måste i varje fall få få minst 1kg ts/100kg!!
Bättre med lite övervikt och är den mkt överviktig så måste den helt enkelt MOTIONERAS enormt mycket!!

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 325
Senast: Görel
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 235
Senast: Acto
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 882
Senast: Takire
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 309
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar