Sv: Krubbitare/Luftsnappare
Tre S?? Hon går i en stor hage tillsammans med sin jämnåriga kompis, dom rör sig en hel del, busar och har fri tillgång på grovfoder. Det är en kuperad skogshage, med racemöjlighet.
Sen sist jag skrev så har jag köpt en krubbitarrem som vi håller på att vänja oss vid, Shiny är väldigt glupsk när hon äter sitt kraftfoder så hon har inte haft remmen på sig då än. Men hon försökte krubba när remmen satt på första gången, men sen har hon inte gjort det mer. Dom senaste dagarna har hon faktiskt inte bitit nåt när jag varit i stallet, annars kan hon ju göra det konstant nästan. Vi provade att ta bort krubban från väggen ett par dagar, gav fodret på golvet istället, men då hittade hon en träkant att bita på istället.
Vad hade "Aldante igen" för smart lösning till sitt föl??
Är tacksam för alla smarta (
) tips vi kan få, men troligen så är det remmen på som gäller. Synd bara att beteendet kom överhuvudtaget. Man kan ju fundera sig grön på varför, tror att det i vårat fall hade att göra med att hon fick flytta till egen box, vilket gick superbra, men efter ca 1 vecka så blev hon sparkad på bakknäet och var tvungen att sy. Det blev kanske lite för mkt på en gång, för liten fölis!!:smirk: