Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Efter att det stormat här så har troligtvist vår ponny gått omkull i hagen.När dom skulle släppa in hästarna så var det lite av panik i...
Svar
4
· Visningar
2 127
Senast: noris96
·
Hästvård Av en slump såg jag en annons om denna produkt när jag tittade på ett annonsforum. Produkten marknadsfördes som möjlig att använda på...
Svar
1
· Visningar
999
Senast: Lejonelle
·
M
Hästvård Jag ska sätta på henne snösulor, men hovslagaren ska inte hit på ett tag och den snön som kommit nu är troligtvis tillfällig (bor på...
Svar
4
· Visningar
1 209
Senast: mackan
·
P
Foder & Strö Nu blir jag så trött på honom! Det känns som om vi har provat allt men han verkat helt enkelt ha bestämt sig för att inte sätta hull...
2
Svar
35
· Visningar
3 853
Senast: Parentesunge
·
Hästvård Jag TROR att min häst fått mugg i ena karleden och är ganska lost när det gäller att bli av med det. Jag har hört så mycket men vet inte...
Svar
8
· Visningar
1 621
Senast: _86a_
·
Hästvård Igår märkte jag att mitt 6-åriga sto var lite svullen på vänster framknä. Inte på sidorna utan bara frampå. Så det syns inte framifrån...
Svar
2
· Visningar
833
Senast: Ia*
·
D
Hästvård Hästen har haft en mkt varierande tempkurva sen i måndags, mellan 37,5 och 39,7. Varierar hela tiden över dygnet. Hängig och mycket...
Svar
3
· Visningar
3 161
Senast: Dobben
·
Foder & Strö osäker het med hösilage och dess fara för hästar MEN i morgon söndag kl. 19.30 (tror jag tiden var) på radion P1 är det ett program om...
Svar
1
· Visningar
595
Senast: AnnaKarinA
·
W
Hästvård Hej! Stretchar du din häst?
Svar
19
· Visningar
1 275
Senast: AnnaKarinA
·
Foder & Strö Vi har väldigt dåligt hösilage i år, med smrp på 26, så jag kämpar just nu med hästarnas foderstater. Nu undrar jag vad ni tycker är...
Svar
8
· Visningar
1 626
Senast: milly
·
V
Hästvård avmaskning på vintern? nu är det såhär, att jag i slutet på sommaren skickade in ett träckprov på min häst. det visade så lite epg att...
Svar
18
· Visningar
1 912
Senast: Madick
·
P
Foder & Strö Är tvungen att blötlägga krafft fodret till min D-ponny tillsammans med betforen. Måste lägga i korn, krafft groov och magnesium...
Svar
1
· Visningar
573
Senast: Coffeaclub
·
G
Hästvård Min häst har en ordentlig förkylning, fått penicillin i 7 dagar. Veterinär har tagit blodprover, visar bra värden. Allt inom...
Svar
5
· Visningar
1 026
Senast: Tangiano
·
J
Hästvård Jag frågar åt en komis, vars häst helt "plötsligt" fått gallor bak, och lite fram. Funderade på om det var fodret. Har ökat mkt...
Svar
10
· Visningar
1 160
Senast: _vizzla_
·
Foder & Strö Det har nu blivit så att jag har fått fodra min häst med samma foder som min stallägare ger till sina hästar. Det är bara det att...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: marti130
·
C
Foder & Strö Hur ger man foderjäst? Ska man bara ge det torrt eller ska man blötlägga det? Det måste ju jäsa om det blötläggs? Eller? Men äter...
2
Svar
26
· Visningar
7 272
Senast: romancia
·
Hästvård Har någon här haft en häst med strålbensinflamation som blivit bra? Min häst behandlades idag för andra gången för sitt högra...
Svar
9
· Visningar
4 013
Senast: Lilla_Gubben
·
J
Hästvård Min ardennerkille har massa vitt i manen som ser ut som massa mjäll. Det försvinner inte vid borstning o jag kan inte tvätta honom nu...
Svar
13
· Visningar
1 237
Senast: Snicks
·
I
Hästvård min pålle har alltid varit ganska stövig och mjällig i man och svans. men nu har det blivit värre. såg att det blivit sår i svansroten...
Svar
3
· Visningar
800
Senast: ida.kar
·
Hästvård Jag blir galen på det här med hovslagare.... Jag är kunnig så jag vet hur en häshov ska se ut och inte ska se ut i stora drag,,alltså...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: Olinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama