Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö har någon här provat att fodra stoiga ston eller hingstiga vallackar med foder som skall hjälpa till att stabilisera hormonbalansen och...
Svar
4
· Visningar
1 093
Senast: Egonson
·
Hästvård Jag brukar normalt inte ge min häst fodertillskott men jag börjar bli lite nyfiken på alla de fodertillskott som finns att köpa för att...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 341
Senast: Bewelinn
·
Foder & Strö Jag vet att man ska ha det så länge som möjligt men om man har glömt eller inte haft tid att sätta det i blöt. Kan man ha det att stå i...
Svar
1
· Visningar
667
Senast: marti130
·
C
Hästvård Min häst ska på utredning nästa vecka, tänkte endå höra vad ni tror jag har att se fram emeot. Mitt FD travsto har börjat svikta...
Svar
4
· Visningar
1 021
Senast: Cecely
·
G
Foder & Strö Precis när jag skulle sätta mig och kolla över foderstaten igen så pajar vågen...suck! Och inte kommer jag ihåg vad allt väger, bara...
Svar
7
· Visningar
983
Senast: Jessica
·
N
Foder & Strö Min häst har alltid haft lätt att hålla hullet, hon har blivit tjock så fort hon tittat på en grästuva och har inte behövt så värst...
Svar
13
· Visningar
823
Senast: Jessica
·
M
Hästvård Ja, vad gör dom vid en sån här behandling? Skulle vilja veta lite mer om det... :)
Svar
1
· Visningar
554
Senast: _Mimmii_
·
Hästvård En av mina hästar är en aning lös i magen. Det är alltså inte löst som koskit men klart löst. Hon käkar bara silage med väldigt lite...
Svar
3
· Visningar
610
Senast: Coffeaclub
·
D
Foder & Strö "Lite oroväckande är de nya forskningsresultat som visar att stora mängder vitlök till häst kan ge blodbrist, så kallad anemi. Vid ett...
Svar
14
· Visningar
1 244
Senast: Luleå
·
Hästvård har ett vbl sto som är JÄTTEFRUSEN. många säger att hästar är hästar o inte behöver ha täcken på. funkar kanske för de flesta, men inte...
2
Svar
23
· Visningar
1 785
S
Hästvård Hej! Min häst Är 4 år och står med en fraktur på crista tibiae hb. Är det någon som har/har haft samma skada?:(
Svar
3
· Visningar
920
Senast: sussa holm
·
W
Foder & Strö Hur gör ni nu på vintern när vattnet i vattenhinkarna fryser utomhus? Jag vill gärna ha vatten till min häst i hagen även under...
2
Svar
27
· Visningar
2 543
Senast: jynituz
·
Z
Hästvård Hej! Har ett sto som i vintras fick en ny sadel efter utprovning av auktoriserad sadelutprovare. I somras såg jag att hon efter...
Svar
8
· Visningar
1 201
Senast: Elisha
·
R
Foder & Strö hej alla hästvanner!!!! jag letar efter linfröolja tilll min häst... vill inte koka frön.. har ni tips på vart jag kan hitta oljan...
Svar
6
· Visningar
1 087
Senast: jynituz
·
Hästvård Mitt varmblod hade en sorts mer eller mindre långledighet nu på höstvinterkanten (ca. 6v). När jag skulle sätta igång honom igen började...
Svar
5
· Visningar
700
Senast: Lindon
·
Foder & Strö Min häst har fri tillgång till ensilage ute i hagen vilket medför ett litet problem när man ska räkna ut hur mycket kraftfoder han ska...
Svar
9
· Visningar
1 119
Senast: superstar
·
K
Hästvård Hur lång tid tycker ni att det ska ta att sätta igång en häst som haft kotledsinflammation och en häst som har varit halt av en...
Svar
12
· Visningar
2 966
Senast: Lintu
·
N
Foder & Strö Läste på hästmagazinet att det pratas om att lagstadga ang hästars foder hur mycket dom ska ha att äta. Detta pga att hästar fritt äter...
2
Svar
28
· Visningar
1 937
Senast: Doccan
·
D
Foder & Strö Är det socker i betfor? Är betfor negativt för hästen? Frågor som jag funderat på ett tag, betfor är ju ett populärt fodermedel och...
Svar
14
· Visningar
1 374
Senast: Irre
·
Hästvård För några dagar sen kände jag två små "ägg" på vardera sidan på hästen. ca 10-15 cm nedanför ryggraden, ca 3-4 cm stora, den ena var...
Svar
9
· Visningar
5 088

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka