Kosttillskott för leder - marknadsöversikt

Sv: Kosttillskott för leder - marknadsöversikt

Min pålle får Bioglucomin, blev rekommenderad det av veterinär för snart 4 år sedan. Han hade återkommande hovledsinflammationer, men efter att han fått det så har de inte visat sig.

Tyvärr har man i höst konstaterat cystor på strålbenen :cry: Han har blivit skodd med eggskor och har inte varit halt på 3 månader nu! Håller tummarna för att han håller sig frisk!

Jag har gett mitt halvblod Glucovett i en dryg månad nu och märker en stor skillnad. Hon är mycket smidigare och mjukare att rida nu.
En burk på 900 gr räcker i knappt 3 månader då man första månaden ger dubbel dos. Därefter räcker en burk i 112 dagar om jag räknat rätt. :banana:

Vad innehåller Glucovett förutom glukosamin? Vart köper man det någonstans? Hur mycket får du ge för en burk på 900 gr?

Jag beställde per telefon hos Biokraft i Helsingborg. 900 gram kostade 598 kr. Man betalar i förskott och ett par dagar senare kommer burken med posten. Se även deras hemsida; www.biokraft.com
Jättesmidigt för min del då det inte finns någon återförsäljare i min trakt vad jag vet. :banana:

Glömde svara på vad Glucovett innehåller förutom glukosamin. MSM och kondroitin tror jag bestämt det var.

Hur mycket ger man per dag? Är det ett dosmått med i burken? Jag hittar bara om glucovett till hundar på hemsidan som du tipsade om.

Det finns ett dosmått med i burken. 16 gram per dag ger man den första månaden (= 2 mått) därefter ett mått (8 gr). Ring gärna och prata med företaget dom är väldigt hjälpsamma och trevliga.

Lycka till!

Jag gav min häst bioglukomin och bytte sen till cartiflex (från Equistro) som jag tyckte gav bättre effekt. Vet dock inte hur mkt det hjälpte då han under tiden behandlades av E.T för grundproblemen men jag ville inte chansa utan fotsatte att ge honom det efteråt också.

Jag har provat ett par olika Glukosaminprodukter på min förra häst som hade problem med ett bakknä (broskskador). Tyckte att Cortaflex hade bäst effekt (ingår MSM i det också).

En 30-årig shettis i stallet blev "barn på nytt" på en mindre underhållsdos. Så har man en lite äldre stel häst är det absolut ngt att prova. :)

Liknande trådar

Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 208
Ekonomi & Juridik Hej, Detta är ett öppet brev till er där jag vill ge en bakgrundsförklaring till temat hästhandlare som i går togs upp på SVT...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
26 045
Senast: Chilodeur
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 391
Träning Hej! Jag hoppas att jag lägger frågan i rätt forum! Min förfrågan gäller ett antal böcker. Jag ska läsa en utbildning i höst och det...
Svar
1
· Visningar
956
Senast: Daisy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama