frusna hästar

Sv: frusna hästar

nyfiken som man är...
Ni som har fryssna hästa, vad har de för normal temp?

Har själv en väldigt fryssen häst, ett halvblodssto. En riktig porslins häst:)

Måste täcka på sommaren när det regnar, vintern så ser hon ut som michellingubben... Hon har väldigt tunn päls, ja eller inga täckhår bara mjuk fin glansig ull. Hon får ofta ont i kroppen när det är kall grader..

Sv: frusna hästar

Knapplån

Min valack är en sådan fryslort som beskrivits i tråden. Måste täckas när det regnar sommartid och håller på att frysa ändan av sig otäckad. Trots full (luddig) vinterpäls och fri tillgång på mat i hagen. Han har dessutom lösdriftshall att gå in i om han vill, vilket han inte gör.

Han är uppvuxen på lösdrift och otäckad så problemet är inte där. Var inte frusen som unghäst heller.

Unghästen fryser bara om det är kring nollan och blåst och nederbörd, men aldrig annars. Hon har för ögat 'sämre' vinterpäls.

Samma ras och samma färg på bägge, och exakt samma levnadsvillkor.

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 832
Senast: Bee
·
Utrustning Hur tjockt täcke skulle ni säga är likvärdigt med er hästs päls och vad är det för häst? Mitt varmblod har lite längre men tunnare...
Svar
13
· Visningar
1 677
Senast: Sryoqwe
·
Hästmänniskan Stallägaren säger att min häst måste ha täcke. Någon som har ett bra svar som inte retar upp stallägaren men får tyst på tjatet? Enligt...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
14 076
Övr. Hund Min hund tycker att promenader när det är blött ute är jättetråkigt. Det behöver inte ens regna utan räcker att det är blött på marken...
Svar
10
· Visningar
1 631
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama