Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur märker om en häst börjar få dålig syn och vad kan det bero på? Kan man göra synundersökning på hästar? :smirk:
Svar
2
· Visningar
707
Senast: lektra
·
H
Foder & Strö Hur delar ni upp kraftfodret? Mer eller mindre på kvällen/morgonen? och varför gör ni som ni gör?
Svar
17
· Visningar
1 225
Senast: Tuva-Li
·
Foder & Strö Här kommer kanske en väldigt knasig fråga, men började fundera lite på det här med höga/låga MJ värde. Mitt sto är väldigt lättfött och...
Svar
18
· Visningar
973
Senast: nexxa
·
A
Hästvård :( idag när jag kom till stallet var armandos vänstra bakben jättesvullet och varmt. Han var väldigt jobbig igår när jag red...
Svar
3
· Visningar
895
Senast: armando
·
Foder & Strö Har ni några bra tips på vad man kan göra?? Problemet är att det är en hårt tränande häst, så den behöver verkligen vatten. Han svettas...
2
Svar
30
· Visningar
2 326
Senast: carinah
·
M
Hästvård Ska ha ut tandläkaren till ponnyn imorgon men har glömt passet hemma, måste jag åka hem å hämta det innan? Eller behövs det inte...
Svar
2
· Visningar
543
Senast: moonlightgarden
·
Foder & Strö Vad är skillnaden på vanlig torkad(?) havre och syrad havre? Mer än smaken och lukten då? Blir det nån skillnad näringsmässigt eller...
Svar
4
· Visningar
907
Senast: Magnum
·
S
Hästvård hej. vet någon om det finns ngt bra att ge vid trp..? vi har köpt en väldigt orolig o rädd häst som vi ska hämta.. den ska åka 20 mil...
Svar
3
· Visningar
804
Hästvård sa jag behover lite rad och tankar. Dar jag jobbar star det en 22 ar gammal hast som ar om i bak och ryggmuskelaturen. Jag har jobbat...
Svar
8
· Visningar
860
Senast: angelaL
·
Foder & Strö Ska man ge till häst som ej slickar på saltstenen? Hästen i fråga väger ca 360kg
Svar
1
· Visningar
640
Senast: Inks Jinks
·
Foder & Strö jag behöver få upp kvoten och funderar då lite på vilket fodermedel ni tycker är bäst och oxå priset? ger redan lusern men behöver även...
Svar
9
· Visningar
797
Senast: milly
·
B
Foder & Strö Har en valack som verkar orolig, osäker på sig själv eller nått. Händer det för mycket t ex åker iväg på träning så kan han få dålig...
Svar
9
· Visningar
1 965
Senast: foldar
·
E
Hästvård Vad har era fånghästar blivit ordinerade för mediciner (namn och prisklass) när de fått diagnosen fång? Jag kommer själv från Finland...
Svar
10
· Visningar
6 697
Senast: TantEster
·
F
Hästvård jag funderar på om hästen jag ska ta över är bockbent, men ska jag vara ärlig vet jag inte 100 hur det ser ut, visst är det då dom...
Svar
3
· Visningar
2 292
Senast: Fantasi
·
Foder & Strö Kraffts lucernpellets/ vs Krafft groov?? Ngn som har koll?
Svar
2
· Visningar
644
Senast: mahlmt
·
C
Hästvård Hej. Jag skulle vilja uppmärksamma alla om en ärftlig sjukdom som heter DSLD- Degenerative Suspensory Ligament Desmitis. Ett annat...
Svar
7
· Visningar
4 573
Senast: Curlyhorse
·
Hästvård Jag funderar på att skaffa någon slags leksak till min häst i boxen för att hon ska få något att sysselsätta sig med. Om man t.ex. köper...
Svar
8
· Visningar
4 598
Senast: sheerona
·
Foder & Strö Det är så här att mitt fullblod är extremt hetsig nu när han har sin vinter vila,:smirk: så då brukar jag ge honom korn och dra ner på...
Svar
3
· Visningar
896
Senast: Skruttan
·
Foder & Strö Vilket är bäst, krossad havre eller hel? Ska åka och köpa havre straxt undrar vilken sort som är bäst. Har provat både. Men aldrig...
Svar
5
· Visningar
983
Senast: Masse
·
Hästvård En häst i stallet där min häst står hade konstiga symptom i går morse (hur det var i morse vet jag inte än): - skakade i bakdelen -...
Svar
11
· Visningar
1 101
Senast: Camilla_H
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama