Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Där stoet står uppstallad har vi uppvärmda vattenkoppar i hagen, känns otroligt lyxigt för en som är van att jämt konka och bära på tunga dunkar Egentligen är jag inte så där överdrivet förtjust i dom vattenkopparna, eftersom hästarna inte får i sig så mycket vatten åt gången, men det är klart att så här på vintern känns det guld värt.
Vallacken går på lösdrift här hemma och dit bär jag vatten innifrån, tre-fyra gånger om dagen. Fyller med varmt vatten så fryser det inte direkt och dessutom står baljan inne i vindskjulet, medordentligt med halm runt, tycker det funkar okej som "isolering".
Jag har köpt en thermo-bar. Hade inte råd med en 80 liters så det blev en 30 liters hörnmodell. Funkar helt perfekt, har min häst på lösdrift tillsammans med "sin" tjej. Jag fyller på den 1 gång om dan å då får dom dricka tills dom inte vill ha nått mer å sen fyller jag fullt. Men dom brukar inte va så törstig faktiskt.
Jag har en plasttunna som jag har grävt ned på lösdriften. Sedan fyller jag på med varmvatten och det håller sig faktiskt hela dagen trots att det är massor men minus.
Jag har ett badkar i min lösdriftshall där jag lagt i en doppvärmare på 250watt som man har i akvarium. Har lagt sågspån runt om badkaret för att isolera lite. Det är en doppvärmare som är okrossbar och som skyddas av ett galler så hästarna inte kan bita på den. Den har fungerat klockrent och vi har inte haft fruset vatten med den i. Det ska bli intressant att se i vinter hur många minus den klarar utan att det fryser. Än så länge har den väl klarat -10 iaf. Den kostade 300 kr så det var ett lite billigare alternativ till Bole och termobar.
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Ekonomi & Juridik Ok. Du har kanske rätt, men ändå. Ingen idé att spekulera och det kanske var onödigt av mig.
Hursomhelst, ts kan må bra av att ha en...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.