Ni som ger vatten i hink...

Sv: Ni som ger vatten i hink...

byter vatten varje dag å diskar ur hinkarna med borste nästan varje dag.

byter vatten varje dag och rengör dem med vatten & diskborste.
sen om man har bråttom ngn enstaka gång så sköljer jag bara av dom med vatten, sen fyller på nytt.

Byter självklart vatten varje dag och gör rent hinken.
Har även vattenkoppar som jag gör rent regelbundet.

Diskar ur hinkarna och byter vatten varje dag, brukar tänka att det ska vara tillräckligt fräscht jag också ska kunna dricka det, och det gör jag också när jag blir törstig:p

Tömmer , och torkar av och i med nytt vatten varannan dag kanske. och fyller på rent vatten varje dag. kan inte begära att stallägarna ska skura den varje dag . då jag har hästen gratis där :)

Byter samt gör rent med en diskborste varje dag ;) fungerar finnemang :banana:

Vintertid "skurar" jag med diskborste varannan dag, sommartid varje dag.

Immer

Jag brukar byta vatten varje dag, men hon dricker alltid upp alla på morgonen och då fyller stalläågaren på så är den halvfull på kvällen har det hänt att jag bara har fyllt på då med. Diskar gör jag inte riktigt varje dag nu på vintern, den blir inte lika äcklig nu, blir aldrig slemmig, men några gånger i veckan gör jag det i alla fall.

Hon har vattenkopp också.

Senast ändrad:

va e bäst för hästen på vintern när de e kallt..varm eller kallvatten?
hört att de inte e bra för dom o dricka iskallt vatten när de e så kallt.
men de kallnar väl endå direkt nästan?

ja diskar bara hinken 2 ggr i veckan o sköljer ur den o byter vatten varje dag..kanske är för lite?

Min ena häst dricker upp nästan allt varje dag, så där fyller jag bara på varannan dag och tar ner hinken och sköljer ur den varannan dag. Verkar den inte fräsch så diskar jag den med någon gång i veckan.

Min andra häst lämnar alltid hälften minst och geggar massa hö i vattnet så det brukar vara ganska äckligt. Där byter vi vatten i princip varje dag och sköljer ur hinken noga då. Verkar den äcklig så diskar jag den då med.

lånar knapp

Diskar ur och byter vatten varje dag.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 585
Senast: Efwa
·
R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 127
Senast: Cambrie
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 618
Senast: Shaggy
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 006
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar