Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja? Finns det inte på apoteket då?sheerona skrev:Lotagen-receptbelagt
Ja jo det är ju klart... men frågan var om det fanns på apoteket och det är väl just där det finnssuperstar skrev:Jo, det finns på apoteket, men man måste ha recept från veterinär.
Ullis
Kokar??Lill Hovis skrev:Väteperoxid ska man bara använda om såret är skitigt. Man gjör rent med Väteperoxid en gång det kokar bort alla bakterier. Om man använder det daglingen så tar det bort nya huden som växer ut.
Men jag kan starkt rekomdera Väteperoxid till sårtvätt vid skada.
hurtigmartina skrev:Hästen fick för en tid sen ett balltramp på ena fram. Var väldigt litet så tfvättade det bara och sen började den att läka ihop.
Sen igår, hästen kommer in från hagen och har på samma ställe rivit upp sig men nu mkt större. Kom ara lite blod då den inte var så färsk.
Funderar vad ska man göra?
Han fick boots på dig idag på ena fram, vore ett alternativ att plocka bort broddarna under dagen?
det är snö här uppe, men i hagen deras är det inte halt då det är så mkt snö. det blir plums för deras del.
eller vad ska man hitta på??
Lill Hovis skrev:Fråga din hovis om han kan borra nya broddhål i första sömhålen.Det brukar jag göra åt dom hästar som trampar sig. Jag bor i nedre Norrland så jag är van att hålla på med broddar och snösulor. och ha låga brodd i tån.