Spinoff på egen tråd... Städa krubban?

Sv: Spinoff på egen tråd... Städa krubban?

Jag "diskar" ur krubban varje dag med vatten eftersom det alltid hamnar spån i den när jag mockar.. (fråga INTE hur jag mockar..:D )

Vattenkoppen borstas också ur varje dag av samma anledning..

En gång per år. Om den inte ser äcklig ut. Tycker de diskar bra själva.
Och mina pållar har faktiskt inga problem med att äta sin mat även om "tallriken" inte är nydiskad som någon sa. Skönt att inte ha en sån pedanthäst i stallet :p

Jo jag tänker fråga hur du lyckas :eek:

Varje dag =)
Arbetarna gör det efter mockning varje vardag, och jag kollar också den varje dag när jag kommer till stallet, bara för att vara på dne säkra sidan att dne är ren.

Sen gör jag det själv under helgerna, tar faktiskt det som en självklarhet att krubban ska vara ren innan måltid.

Desamma gäller vattenkoppen...

Det blir ungefär 3-4 ggr i veckan.

Jag diskar ur krubba (+vattenkopp och vattenhink) varje dag! Tycker att det ska vara rent och fräscht! :)

Polly_Mulle skrev:
Hur ofta städar ni hästens krubba då?
Ofta. :D Jag ger en del blött foder och städar krubban nästan varje dag. Jag är lite pedant med just det. :angel:

Ju slemmigare mat och ju mer hästen sölar desto viktigare blir det. Nu på vintern är det inte hysteriskt men höst/vår när flugorna flockar för att suga i sig betfor från väggarna... läskigt värre...

Ja!
Var är kräks smilyn? *letar* :eek:

när hästen hade krubba diskades den varje dag. nu har han vanlig spann på golvet, den rengörs varje dag den med. spolar bara vatten i den och skvätter runt med diskborsten. sen står spannen upp och ned tills den ska användas igen.

det måste ju vara bättre med en nytvättad krubba än en med gamla foderrester...

Torkar ur med en fuktig svamp varje dag.

En gång i veckan skrubbar jag i och utanpå
med en sån där svamp med typ Svinto eller
nått på undersidan. Men mina hästars krubbor
blir inte så äckliga, de får inga fodertillskott
eller oljor för närvarande.

Liknande trådar

Tjatter Spinoff på tråden om vad du inte har gjort som alla andra gjort. Vad har folk här gjort som är ovanligt, unikt, oväntat, som få eller...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
11 168
Juridik & Ekonomi Det dyker ofta upp referenser till "rika människor" i trådarna. Och på något sätt så verkar definitionen variera mellan Bukefalos...
34 35 36
Svar
713
· Visningar
18 368
Senast: Fetaost
·
Hästvård Hej! Har nyligen köpt en importerat en häst från Irland av ett svenskt säljstall, och det irländska passet ifråga bestämmer hästen som...
2
Svar
21
· Visningar
3 339
Senast: Lobelia
·
Fritid Inte nödvändigtvis den bästa filmen ni sett (det finns ju en. egen tråd för det) men en som fastnat i ditt minne av olika orsaker. Den...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama