Vad HAR du gjort som få andra också har gjort?

Va? Är det sant? Vad finns det där istället då?
Länge sedan jag var i Kortedala, det ser väl helt annorlunda ut nu. När jag var liten var det en stor fotbollsplan bakom farmor och farfar, där vid skolan. Enligt källor är det bostadshus där nu och massa bebyggelse.
Ska byggas simhall där om jag förstått rätt.
 
Hoppat från Los Angeles högsta skyskrapa (den höga vita som syns på alla bilder och filmer från LA); skärmen öppnade fel och jag flög rakt in i skyskrapan intill, gled nerför glasväggen, skärmen öppnade igen men åt fel håll, flög runt två hörn och landade på ett övergångsställe där folk väntade på grön gubbe. Mitt i natten.
Hur är det ens möjligt att överleva något sådant? O_o
 
Va? Är det sant? Vad finns det där istället då?
Länge sedan jag var i Kortedala, det ser väl helt annorlunda ut nu. När jag var liten var det en stor fotbollsplan bakom farmor och farfar, där vid skolan. Enligt källor är det bostadshus där nu och massa bebyggelse.
De ska byggas ett badhus på platsen
 
Va? Är det sant? Vad finns det där istället då?
Länge sedan jag var i Kortedala, det ser väl helt annorlunda ut nu. När jag var liten var det en stor fotbollsplan bakom farmor och farfar, där vid skolan. Enligt källor är det bostadshus där nu och massa bebyggelse.
det har ändrats en del i området, vid trappan/parkeringen upp till torget byggdes ett 16 våningshus för ca 5 år sedan
 
Efterfestat med Westlife på ett hotellrum, har nog en hel del gjort men lite udda kanske.
Det som var mest udda..var nog att jag gick "tidigt" för att jag hade utsläppet på morgonen, och jag sa till dom att jag har häst och måste gå och tyckte dom var uthärdliga som dagen efter skulle orka uppträda i Sthlm 🙈 tror det var 2004 om jag minns rätt. Supertrevliga var dom som hade full förståelse att hästarna gick först 😌. Jag undrade mest hur jag hamnade där övht men spännande var det. Jag tror dock att jag var en av väldigt få som sagt till dom att "sorry, hinner inte med så lång efterfest för jag har utsläppet".

Men men, en udda upplevelse.
 
Ha, ha. Gud vad vanlig jag är ändå. Vad ni har upplevt spännande saker!
Det jag har gjort som jag hoppas och tror få har gjort hör nog till de mest traumatiska upplevelserna i livet, kanske bäst att jag besparar er dessa...
Försökte göra en spoiler men fattar inte hur...
 
Inte särskilt unikt men det gäller väl många av sakerna som delats i tråden. Oväntat var det i alla fall: mötte en vild myskoxe i skogen. Brutus som senare blev infångad och som nu har dött. Inte jättevanligt att möta en myskoxe i Sverige, en björn hade varit mer väntat.
 
Inte heller unikt men smått chockartat. Tydligen hade polisen letat efter mig i SEX VECKOR en gång 😅. Vaknade en morgon av att någon knackade på dörren och inte gav sig. Ropade "vem är det?" för tyckte det kändes skumt, nån svarade "Charlotte" tänkte att jag känner ingen Charlotte men lugnande att det var en kvinna. Så jag öppnade och där står två poliser som säger "mitt namn?" jag nickar. "Vi har letat efter dig i sex veckor." Hade ingen aning om att jag var eftersökt så de hade ju letat ganska dåligt 😅
 
Shane är ju uppvuxen med hästar, så han har full förståelse. Jag tävlade mycket med hans bror Liam när jag bodde på Irland. Men varken Liam eller deras pappa är några sympatiska människor direkt.
Det visste jag inte, jag vet väldigt lite om dom faktiskt, tycker bara om några få låtar. Jag upplevde dom som trevliga den kvällen innan jag gick, men man får ju ha i åtanke att det dracks en hel del med så jag fick nog ingen riktig uppfattning om hur dom är "på riktigt".

Hade jag vetat att det fanns hästerfarenhet så hade jag förmodligen satt mig och pratat häst med dom 🙈
 
Först tänkte jag att det var en bra ide att springa omkring och lattja lite på en helikopterlandningsplats där en helikopter försökte landa - jag vann, helikoptern kunde inte landa förrän jag för första gången den dagen fick en barnvakt i form av en brandman.

Sedan puttade, slog och drog jag i en läkare (brandmannen hade lämnat mig) medan läkaren visst försökte ha en genomgång med blåljuspersonalen som var på plats.

Där efter tänkte jag vara beskedlig och hjälpa till - men tydligen var inte min hjälp välkommen :( Så jag gick och surade i en bil som råkade vara öppen, jag startade den - det tyckte inte polisen om (jag var bara 15) så de kom och tog ut mig och så fick jag ännu en gång en brandman som barnvakt, han höll i mig.
Chillade lite med två brandmän och pratade om gemensamma bekanta tills dess att de slappnade av, då passade jag på att smita. Rikslarmet gick efter mig när jag var hemma hos min mor och rensade hennes skafferi på oboy och mackor!

Mätt och glad återvände jag till centrum för den dagens händelser och en taxichaffis skvallrade för mig att jag var efterlyst 😱 Så jag klättrade upp på ett tak och ropade "här är jag till polisen", sedan jagade de mig - jag kände dock till byggnaderna väl, många roliga källare att springa igenom och gömma sig i 😁

Nu var det inte så att jag på riktigt var en sådan här badass-tonåring utan jag var figurant i en skarp blåsljusövning - där jag inte var skadad utan enbart chockad och jag hade fått instruktionerna gör vad du vill - när du vill. Jag fick hela övningen att dra ut på tiden när jag rymde - de måste nämligen säkerställa att alla inblandade blir"utcheckade" ordentligt - det gjorde de aldrig med mig (haha där fick jag dem att kolla över rutinerna) därför gick det också ut rikslarm efter mig som "saknad efter olycka" (ett riktigt larm även om det var övning)

Känner att det där var helt klart i Pippi Långstrump klass. Särskilt det på taket det är helt klart något Pippi kan göra för att driva med Kling och Klang :D
 
Jag har dykt i min ungdom så har sett haj, muräna, sköldpadda och delfin på några av mina dyk

Dykt mellan kontinental plattor i Thingvellir på Island

Paddlat kayak rafting i Syd Korea
Paddlat i mangrove träsk i Malaysia
Haft en vild apa i knät när jag paddlat i nationalpark i Thailand

Ridit på häst och kamel i Mongoliet, har på samma resa sovit i ger tält och vaknade av vargar som yla utanför

Besökt DMZ i Syd Korea och gått i tunneln som knyter samman syd och nord korea

Vandrat i en nationalpark i Taiwan

Firat j-dagen i Köpenhamn 😁🥳
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
288
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 182
Senast: julgrisen
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 518
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
28
· Visningar
1 787

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp