Vad HAR du gjort som få andra också har gjort?

Hum inte gjort någonting konstigt alls verkar det som.

Åkt helikopter under ospännande förhållanden.
spelat hästpolo
Fått en giraffs långa blåa tunga runt handen på Zoo (vilket var gulligt)
justja hängt mot en bil och pratat med SAS veteraner som livvaktade en prinsessa!

Sett Tumlare i Skåne (vilket är plättlätt eftersom man bara bokar en Tumlarsafari vid kullen :) )
Tumlarsafari åkte snabbt upp som plan för nästa sommar! Var på sälsafari i år så det blir ju en bra uppföljning.
 
Kul tråd :D Om cirka två månader ska jag genomgå mktp/melanocyte keratinocyte transplantation procedure, inte unikt men definitivt ovanligt!
 
Min kunds pappa var på besök när jag kom dit idag, så nu kan jag lägga till att jag kramat på skådisen bakom den här karaktären. Ian Hanmore. :love: Han spelade även the lich lord i nyaste D&D.
1725549253650.png
 
Utveckla gärna 😂
Först tänkte jag att det var en bra ide att springa omkring och lattja lite på en helikopterlandningsplats där en helikopter försökte landa - jag vann, helikoptern kunde inte landa förrän jag för första gången den dagen fick en barnvakt i form av en brandman.

Sedan puttade, slog och drog jag i en läkare (brandmannen hade lämnat mig) medan läkaren visst försökte ha en genomgång med blåljuspersonalen som var på plats.

Där efter tänkte jag vara beskedlig och hjälpa till - men tydligen var inte min hjälp välkommen :( Så jag gick och surade i en bil som råkade vara öppen, jag startade den - det tyckte inte polisen om (jag var bara 15) så de kom och tog ut mig och så fick jag ännu en gång en brandman som barnvakt, han höll i mig.
Chillade lite med två brandmän och pratade om gemensamma bekanta tills dess att de slappnade av, då passade jag på att smita. Rikslarmet gick efter mig när jag var hemma hos min mor och rensade hennes skafferi på oboy och mackor!

Mätt och glad återvände jag till centrum för den dagens händelser och en taxichaffis skvallrade för mig att jag var efterlyst 😱 Så jag klättrade upp på ett tak och ropade "här är jag till polisen", sedan jagade de mig - jag kände dock till byggnaderna väl, många roliga källare att springa igenom och gömma sig i 😁

Nu var det inte så att jag på riktigt var en sådan här badass-tonåring utan jag var figurant i en skarp blåsljusövning - där jag inte var skadad utan enbart chockad och jag hade fått instruktionerna gör vad du vill - när du vill. Jag fick hela övningen att dra ut på tiden när jag rymde - de måste nämligen säkerställa att alla inblandade blir"utcheckade" ordentligt - det gjorde de aldrig med mig (haha där fick jag dem att kolla över rutinerna) därför gick det också ut rikslarm efter mig som "saknad efter olycka" (ett riktigt larm även om det var övning)
 
Först tänkte jag att det var en bra ide att springa omkring och lattja lite på en helikopterlandningsplats där en helikopter försökte landa - jag vann, helikoptern kunde inte landa förrän jag för första gången den dagen fick en barnvakt i form av en brandman.

Sedan puttade, slog och drog jag i en läkare (brandmannen hade lämnat mig) medan läkaren visst försökte ha en genomgång med blåljuspersonalen som var på plats.

Där efter tänkte jag vara beskedlig och hjälpa till - men tydligen var inte min hjälp välkommen :( Så jag gick och surade i en bil som råkade vara öppen, jag startade den - det tyckte inte polisen om (jag var bara 15) så de kom och tog ut mig och så fick jag ännu en gång en brandman som barnvakt, han höll i mig.
Chillade lite med två brandmän och pratade om gemensamma bekanta tills dess att de slappnade av, då passade jag på att smita. Rikslarmet gick efter mig när jag var hemma hos min mor och rensade hennes skafferi på oboy och mackor!

Mätt och glad återvände jag till centrum för den dagens händelser och en taxichaffis skvallrade för mig att jag var efterlyst 😱 Så jag klättrade upp på ett tak och ropade "här är jag till polisen", sedan jagade de mig - jag kände dock till byggnaderna väl, många roliga källare att springa igenom och gömma sig i 😁

Nu var det inte så att jag på riktigt var en sådan här badass-tonåring utan jag var figurant i en skarp blåsljusövning - där jag inte var skadad utan enbart chockad och jag hade fått instruktionerna gör vad du vill - när du vill. Jag fick hela övningen att dra ut på tiden när jag rymde - de måste nämligen säkerställa att alla inblandade blir"utcheckade" ordentligt - det gjorde de aldrig med mig (haha där fick jag dem att kolla över rutinerna) därför gick det också ut rikslarm efter mig som "saknad efter olycka" (ett riktigt larm även om det var övning)

Du menar att du såg till att det blev en REJÄL övning?! :D

Jag misstänker att någon övningsledare skrev ner efteråt: "Note to self. Ge inte en tonårstjej fria händer" :rofl:
 
Ganska många har kört bil på airside/"plattan" på Arlanda. Men de flesta har inte passerat över start-/ landningsbanan (krävde extra tillstånd). Det är spännande. Tornet kunde se mig men vi hade ingen kontakt så det var upp till mig att själv se till att inget plan var på väg in/iväg.
 
Körd som Safety Car på riktig racing tävling med min privat bil.
Tjänstegjord i Norska FN styrkan i Libanon (UNIFIL) med sammanlagt ungefär 12000 andra norrmän.
Bakad hemgjord pizza i Sverige enligt Norskt recept i tidning från 1970 talet (då pizza var något nytt och spännande för oss nordbor).
Blir ofta tillfrågad från bekanta jag besöker över några dagar om jag inte kan göra pizzan igen, och de står för kostnaden att göra den.
 
Hoppat från Los Angeles högsta skyskrapa (den höga vita som syns på alla bilder och filmer från LA); skärmen öppnade fel och jag flög rakt in i skyskrapan intill, gled nerför glasväggen, skärmen öppnade igen men åt fel håll, flög runt två hörn och landade på ett övergångsställe där folk väntade på grön gubbe. Mitt i natten.
 
Jag har sett ett lodjur ligga på klippan mitt emot tennisplan bakom Isdala i Kortedala. Mormor bodde i de höga blå husen på Kvartsekelsgatan och farmor/farfar bodde på Solståndsgatan så vi gick ofta genom den parken.
lite Ot men isdala är rivet idag
 
lite Ot men isdala är rivet idag
Va? Är det sant? Vad finns det där istället då?
Länge sedan jag var i Kortedala, det ser väl helt annorlunda ut nu. När jag var liten var det en stor fotbollsplan bakom farmor och farfar, där vid skolan. Enligt källor är det bostadshus där nu och massa bebyggelse.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
290
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 183
Senast: julgrisen
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 521
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
28
· Visningar
1 823

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp