Vad HAR du gjort som få andra också har gjort?

Mamma hade ett rådjur som husdjur när hon var liten. Gick med det i koppel.
Dom räddade det från isen när den var liten och så fick den bo i stallet.
Min var vild och frigående, men hon gillade grönsakerna jag bjöd på

Nu kom jag på en till, vi hade en räddad hare inomhus när jag var liten (givetvis efter att vuxen varit i kontakt med viltvårdare, som också varit förbi med grejer och instruerat hur vi skulle vårda den)
 
Mamma hade ett rådjur som husdjur när hon var liten. Gick med det i koppel.
Dom räddade det från isen när den var liten och så fick den bo i stallet.
Vi har också haft ett rådjur i stallet, men bara några dygn. Den var svag och hade bosatt sig i hösilagebalen vi hade ute på gården. Så sambon bar in den i en box och den fick mat, vatten och en filt över sig. Blev lite piggare och vi trodde den skulle återhämta sig, men efter ett par dagar var den plötsligt död när vi kom på morgonen 😢
 
Jag har väntat på en skum bakgata mitt i natten i tjeckiska Brno medan korrupta tjeckiska poliser förde bort mina föräldrar i en polisbil 🙄

Har en pappa som var med i alpina landslaget samtidigt som Stig Strand och Ingemar Stenmark.

Blivit jagad av en kille med en kökskniv.

Tappat hingstar på semin.

Haft Ockelbosjukan.
 
Jag kommer bara på två saker:
Fått så bra inkallning/stoppkommando på saluki att jag vid flera olika tillfällen kunde stanna och koppla henne när det dök upp hare på promenaderna. (För den som inte har koll på salukis: tänk er katt i hundförpackning, komplett med blixtsnabba reaktioner, extrem jaktlust och så löjligt svårmotiverade att vissa påstår att det är omöjligt att träna dem)

Haft saluki som splittrade knäskålen så illa att den erfarna veterinären påstod att hon inte skulle kunna använda benet igen. Ett halvår senare hade jag lyckats så bra med rehab osv att hon kunde springa som vanligt, och ett år senare tävlade hon igen. Knät blev aldrig ett problem igen.

Eller nej, en tredje sak också: Jag har vandrat och tältat ensam. Vilket (tyvärr) bland kvinnor inte verkar vara speciellt vanligt.

I övrigt är jag en väldigt tråkig människa.
 
Någon här hade gått med gevär in på polisstationen, nu hittar jag inte det svaret, men jag har träffat en drös ministrar och en president, vid en rad olika tilfällen, och det var inte förän jag träffade presidenten som jag insåg att jag var beväpnad vid alla tillfällen :angel:Visserligen bara med knivar, men ändå.

Mitt förra jobb inom industrin var alltså en sådan plats det var populärt att låta politiker på besök i stan titta på. Chefen guidade runt dem, och i hörnet där jag ofta jobbade var det tystare än på andra ställen, så ofta stannade gruppen där, och tittade på mig jobba som någon apa i en bur... Och så försökte jag säga något inte allt för korkat och skaka hand och le vackert :D
Jag har gått in med ett gevär på polisstationen, jag sa dock till innan 🤭 jag har en kompis som inte sa till innan och som dessutom råkat få med sig fel vapen, då blev det lite dålig stämning 😂
 
Träffat Kinas vice president och haft en guidad tur för honom här i Sverige :D

Tagit leg på Kicki Danielsson när hon var som kändast och skulle handla av mig

Underhållit Stefan Sauks barn medans han vart på möte (jobbade som receptionist då i en mycket liten ort)

Hmm kommit tillbaks till jobbet dagen efter att ha opererat ut blindtarmen är tydligen ganska ovanligt enligt mina kollegor

Kan inte komma på så mycket mer
 
Jag har nog inte riktigt gjort något så där unikt som få andra har gjort, jag är nog ganska medelmåttig inser jag när jag läser den här tråden.

Det närmaste jag kommer är väl att jag också har en halvtam råbock boendes i min gräsmatta som något slags halvtamt husdjur.
 
Jag har haft offret i ett uppmärksammat mordfall som barnflicka.
Mer än tjugo år senare när jag tjänstgjorde som nämndeman i tingsrätten var jag p g a sjukdom tvungen att tacka nej till ett flerdagarsmål. Fick senare veta att det var mordet på henne som förhandlingen gällde.

Annars så är jag i mycket i samma läge som @escodobe jobbet har gett mig många udda och märkliga upplevelser men jag har livslång sekretess.
 
Nu är det ju ingen tävling. :) Men eftersom ämnet kom upp - så har jag skjutit med kulspruta från polisstationens tak.
Värst vad ni skjuter! Jag har flugit Saab Safir och skjutit skarpt med AK-5, k-pist och Mauser långdistansgevär utan att någonsin haft vapenlicens, gjort lumpen*, jagat, pluggat till pilot eller varit med i skytteförening.

*sanning med viss modifikation, militärtjänstgöringen gjordes på 5 dagar men hade inget med aktiviteterna att göra
 
Värst vad ni skjuter! Jag har flugit Saab Safir och skjutit skarpt med AK-5, k-pist och Mauser långdistansgevär utan att någonsin haft vapenlicens, gjort lumpen*, jagat, pluggat till pilot eller varit med i skytteförening.

*sanning med viss modifikation, militärtjänstgöringen gjordes på 5 dagar men hade inget med aktiviteterna att göra
Jag har också kört BMP-2. Det är det ändå ganska få som gjort. I Sverige i alla fall.
 
Städat hotelltoaletten åt Thage G Peterson medans han satt i rummet och skrev en bok.
Tror det var en bok om Olof Palme, utgivningsåret är det året iaf.
han var mycket trevlig och småpratade lite.
Detta var min 1a eller 2a dag på jobbet och husfrun skickade mig ensam att städa hos honom. Jag var inte lite nervös. :bag:
 
Senast ändrad:
Jag har väl egentligen inte gjort någonting själv, bara hamnat i situationen.
-Tomt i postlokalen., In kommer en man med en pistol i handen och lägger upp den på disken. "Kan du kopiera den här?"
Han behövde bildkopia på pistolen i ett försäkringsärende.....jag hann ju tänka lite annat.....
-Haft ett svenskt landslag hemma på grillparty.
-Vandrat runt själv i ett stängt nedsläckt Nordiska Museet några timmar en dag, och höll på att i dunklet ramla över en uppstoppad ren.

Länge sedan alltihop, kanske dags att delta i något nytt....?
 
Åkt polishelikopter, åkt ett pass med en konstflygare i Su-29, åkt klappstol i MD-81 flight deck, rört vid Apollo 10-rymdkapseln, kört mc på Nürburgring och den öppna delen av SPA-banan, gått inuti undertrycksmagasinet till en höghastighetsvindtunnel, varit med i reklamfilm för badskum, gjort radioreklamröster, skjutit .44 Magnum revolver, gått på svartklubb i Shanghai, tävlat hyfsat framgångsrikt gevärsskytte, suttit på kanten av Grand Canyon, dragit loss tomtens släde i Rovaniemi, ätit renskav i en lappkåta med Carola... bland annat. 😂

Jag har iaf åkt polishelikopter. Av allt det där 😆
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
293
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 184
Senast: julgrisen
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 521
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
28
· Visningar
1 830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp