Vad HAR du gjort som få andra också har gjort?

Jag har väl egentligen inte gjort någonting själv, bara hamnat i situationen.
-Tomt i postlokalen., In kommer en man med en pistol i handen och lägger upp den på disken. "Kan du kopiera den här?"
Han behövde bildkopia på pistolen i ett försäkringsärende.....jag hann ju tänka lite annat.....
-Haft ett svenskt landslag hemma på grillparty.
-Vandrat runt själv i ett stängt nedsläckt Nordiska Museet några timmar en dag, och höll på att i dunklet ramla över en uppstoppad ren.

Länge sedan alltihop, kanske dags att delta i något nytt....?

Ja ett landslag har jag också haft hemma hos mig, men på brunch, inte grillparty 🙂
 
Jag har fått näsblod av en kudde i ansiktet.
Kudden av memoryfoam modell låg utomhus, ovanpå en dörr på vädring i minusgrader, den hade frusit till en förvånansvärt tung och stenhårt kluns som gjorde jäkligt ont.

Jag har haft en björn så nära inpå mig att den visslat för den känt sig hotad, jag såg den inte men förstår begreppet björnfrossa, kändes som någon tömt en hink iskallt vatten över mig när jag fattade vad som lät.
 
Hörde en man säga att en fanns en bomb på T centralen när jag köpte biljett ur en automat. Ringde såklart polisen och fick snacka med Säpo. Det var speciellt. Fick inte reda på om de fick tag i mannen.

Detta hände för flera år sedan.
 
Fick ett specialuppdrag av chefen en gång.
Jag skulle korta av mattorna i en kyrka. Så var bara att ta morakniven och börja skära försiktigt och sen flätat ihop ändarna så det gick att sätta fast mattorna i golvet igen. :angel:

Såå långt utanför mitt/vårt arbetsområde. Men, men. Vi fick förfrågan så varför inte när vi ändå var dit och gjorde annat. (Teknik installationer). :rofl:
 
Hörde en man säga att en fanns en bomb på T centralen när jag köpte biljett ur en automat. Ringde såklart polisen och fick snacka med Säpo. Det var speciellt. Fick inte reda på om de fick tag i mannen.

Detta hände för flera år sedan.
När jag läste detta kom jag ju på att jag blivit anklagad för att ha placerat en bomb i Globen på den tiden Stockholm horse show hölls där 🙈 Polisen ringde och frågade vart jag var (på HM Drottninggatan) och berättade att de fått ett tips om att jag placerat en bomb i Globen.
Det hade jag förstås inte, var bara mitt galna ex som försökte göra livet surt för mig vilket polisen förstod.

Har varit i flygledartornet och markkontrollen på Arlanda (ja, det gungade där uppe i tornet 🤢).

Har gjort inslag till svts lokala nyheter.

Jobbade ett tag på lokaltidningen och avslöjade en bedragare, dagen efter min artikel publicerades hade DN snappat upp nyheten 😁

Åkt alla tre blåljusfordon, ambulans brandbil och polisbil.

Brutit fotleden under förlossningen av vår dotter 😅
 
@Kristall10: Hur bryter en foten under en förlossning?! O_o
Barnet hade just kommit ut, jag hade förlorat en del blod och kort efter ville barnmorskan att jag skulle prova kissa och sedan duscha.
Svimmade i duschen och slog i foten mot toastolen.
Ingen brydde sig om att jag hade väldigt ont i foten och jag var väl lite hög på adrenalin efter att fött vårt första barn så först när foten röntgades två månader senare, efter att ha blivit översprungen av hästarna i hagen och bröt alla tåben i samma fot och båtbenet i handen, såg de att det fanns ett gammalt brott som höll på att läka 😳
Inte konstigt att det gjorde så j**la ont att gå, bära runt på bäbis, köra bil och rida 😆
 
Jag har obducerat en kamel och sondmatat en jättestor landsköldpadda 😅. Har också dykt med två gigantiska och nyfikna valhajar som simmade runt på armlängds avstånd 😍.
Det där hade jag gärna gjort också. Ja. åtminstone det sista. De två andra kunde ju i alla fall vara intressant och lärorikt.
 
Hum inte gjort någonting konstigt alls verkar det som.

Åkt helikopter under ospännande förhållanden.
spelat hästpolo
Fått en giraffs långa blåa tunga runt handen på Zoo (vilket var gulligt)
justja hängt mot en bil och pratat med SAS veteraner som livvaktade en prinsessa!

Sett Tumlare i Skåne (vilket är plättlätt eftersom man bara bokar en Tumlarsafari vid kullen :) )
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
290
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 183
Senast: julgrisen
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 521
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
28
· Visningar
1 827

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp