Vad HAR du gjort som få andra också har gjort?

Ha, ha. Gud vad vanlig jag är ändå. Vad ni har upplevt spännande saker!
Det jag har gjort som jag hoppas och tror få har gjort hör nog till de mest traumatiska upplevelserna i livet, kanske bäst att jag besparar er dessa...
Tack, @Sel för hjälp med spoiler.
[Jag har dragit ner min 120 + kg man från sängen och gjort (icke framgångsrikt) HLR medan min 12-åriga dotter ringde112.
Jag har även hamnat på akuten med överfull urinblåsa efter chocken när jag förlorade mitt sto och föl i samband med felläge under fölning. Jag förlorade medvetandet flera gånger och på akuten trodde de att jag var gravid för att buken var så uppsvälld.
Inte så mycket att skryta med kanske. ]
 
Jag har brutit bäckenet och fått flera sprickor i bäckenet och ryggen när jag var runt 22. Jag tyckte det var en strålande ide att slå en volt över ett hinder och då hästen över mig 😅
Tillägg: jag åkte in i ambulans, men dom röntgade mig inte ens då jag tyckte att det inte gjorde så ont. Skulle sova över och åka hem dagen efter. När jag höll på att svimma när jag skulle upp och gå bestämde dom sig ändå för att röntga 🤭
 
Precis som @Unafraid har jag också brutit bäckenet vid en ridolycka. Försökte sitta upp på hästen två gånger precis efteråt antagligen var det chock och adrenalin som gjorde att jag inte kände den enorma smärtan av mitt brutna bäcken. Blev mest irriterad att jag inte kunde stampa ifrån ordentligt med benet och sitta upp på normalt vis. Andra gången skulle jag leta reda på en sten och svimmade när jag försökte kliva upp på stenen. Min enda tanke var att vi behövde tillbaka till stallet. Visade sig också att jag hade diverse andra skador bland annat sakrumfraktur (om man någon gång har slagit i svanskotan så kan man ta den smärtan och gångra med 1000 typ) Det blev ett antal veckor på sjukhus där jag fick lära mig gå igen och ett års rehab.
 
Precis som @Unafraid har jag också brutit bäckenet vid en ridolycka. Försökte sitta upp på hästen två gånger precis efteråt antagligen var det chock och adrenalin som gjorde att jag inte kände den enorma smärtan av mitt brutna bäcken. Blev mest irriterad att jag inte kunde stampa ifrån ordentligt med benet och sitta upp på normalt vis. Andra gången skulle jag leta reda på en sten och svimmade när jag försökte kliva upp på stenen. Min enda tanke var att vi behövde tillbaka till stallet. Visade sig också att jag hade diverse andra skador bland annat sakrumfraktur (om man någon gång har slagit i svanskotan så kan man ta den smärtan och gångra med 1000 typ) Det blev ett antal veckor på sjukhus där jag fick lära mig gå igen och ett års rehab.

Också pajat bäcken men bilolycka istället för ridolycka. Av bilen att dömma "borde" jag dött, kom lindrigt undan ändå ❤️
 
Just ja... jag har kraschat med och därmed "dödat" en King Cab (is på fel ställe och urkopplad fyrhjulsdrift). Jag klarade mig utan bestående men och med minimala skador (blåmärken på höger underarm pga airbagen på passagerarsidan samt lite lättare brännsår i ansiktet pga förarairbagen). Inget av blåljusen trodde på mig när jag sa att jag mådde rätt bra när de såg bilen. Tex hade växelspaken flyttat sig ca 20 cm.

Kanske inte jättemånga som gjort det :D
 
Bilar var det ja... fått en annan King Cab (efterföljaren till ovanstående) saboterad och tappade därför ett däck under färd. Det här var efter att jag varit testförare så jag är en tämligen bra förare samt att det var ett bakdäck, jag lyckades tom glida in på en P-ficka.

Någon km tidigare och ett framdäck hade det varit game over... för då var jag mitt på en relativt smal bro. Det hade jag troligtvis inte rett ut.
 
Gissar att du var något överförfriskad?

Eller var ett barn? 😂 50/50 på den?

Icke sa nicke. Vuxen och dricker inte alkohol. Men jag tog fel på ett bönerum och toalett på flygplatsen i Sharjah. Det var liksom bredvid varandra. Så jag öppnade dörren och vände mig om direkt så jag såg inte in, och stångde dörren. Drog ner byxorna, får en känsla...vänder mig om...och där sitter alla och tittar på mig. Jag var 21 år och aldrig varit
i arabemiraten tidigare... eller senare :bag:
 
Uj lårbenet brukar man ju inte lyckas med så ung, vad hände? Om du vill svara.
Hoppning! Egentligen ett odramatiskt fall, tappade balansen efter ett hinder. For med ryggen in i väggen och sen landade jag på knä. När jag skulle resa mig kände jag hur benet gled inuti kroppen, tänkte att höftkulan måste hoppat ur led.
Skruven sitter kvar och jag är fortfarande halt ibland 😂

IMG_9583.png
 
Hoppning! Egentligen ett odramatiskt fall, tappade balansen efter ett hinder. For med ryggen in i väggen och sen landade jag på knä. När jag skulle resa mig kände jag hur benet gled inuti kroppen, tänkte att höftkulan måste hoppat ur led.
Skruven sitter kvar och jag är fortfarande halt ibland 😂

Visa bifogad fil 152925

Oupsie, aj! Tänkte att va fals för och göra nått sånt i ung ålder krävs ju nån typ av kraft med ett trauma bakom (innan du svarade)
 
Jag och en kompis lyckades orsaka översvämning i vår hotell-lägenhet. Vattnet hade slutat funka och vi glömde stänga kranarna iom det. När vi kom tillbaks från stranden var hela lägenheten täckt i ca 5-10 cm vatten. Mardröm!

Fick nackfraktur, kotkompressioner i bröstrygg etc efter att alkis-fälttävlanstränare tyckte jag skulle hoppa stoppande problemponny på fälttävlansbana och jag åkte av vid kombination med nedhopp efter. Jag skulle inte kunna rida igen och förmodligen inte spring etc heller. Kom tillbaks till att kunna jobba som ryttare/tränare och springa milen offroad några ggr/v.

Har klättrat upp för vattenfall i Jamaica. De hade fotat för Top Model där iom galet vackert.

Också ridit upp till och badat i vattenfall i Dominikanska republiken.

Klappat aligatorer i det vilda. Och ätit alligator.

Lärde mig spela poker av dåvarande sambo som var pokerproffs. Spelade in lagom till en hög dyra kläder och en Amerigo-sadel innan jag slutade efter några månader.

Ägt den riktiga Mulle-ponnyn. Gud vilka galna äventyr han bjöd på den ökända galningen.
När jag fick honom brukade jag ofta lifta med Charlie Norman i hans svindyra bil med handgjorda mattor iklädd hästkläder ut till stallet.

Vuxit upp med att vara med pappa mycket på jobbet. Bla som sjuk varit med och placerats i något konferensrum med några management-filmer med John Cleese. Folk trodde det var någon nyanställd som utbildades. Det var jag typ 7 år gammal. 😅

Lyckats bryta armen när jag var själv på hotellrum i London och bara måste kolla hur mina nyinköpta slipins med 12 cm stilettklack såg ut på. Fanns ingen golvspegel. Så jag klättrade upp på en trasig, vadderad pall som brakade sönder och jag ramlade. Fick ligga där och vänta tills resesällskap kom tillbaks några h senare och vi kunde åka till sjukan. Fick ha armen i mitella sen och berätta hur fåfäng jag var som gjorde ngt sånt.. Inte direkt så att folk skulle tro på att man skadat sig under forsränning på Themsen. 😅

Råkat stoppa en eremitkräfta i bikini-bhn i tron om att det bara var en fin snäcka och panik-skrikit och rotat runt i bh:n när den rörde sig inför en massa folk som fick sig ett gott skratt.
 
Också pajat bäcken men bilolycka istället för ridolycka. Av bilen att dömma "borde" jag dött, kom lindrigt undan ändå ❤️
Samma här faktiskt. Jag och bilen blev påkörda av ett tåg. Det brukar man kanske inte komma levande ur. Bäcken, revben o lite annat smått gick sönder. Höften trilskas fortfarande såhär 14 år senare, men jag är glad att jag ens överlevde.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
288
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 182
Senast: julgrisen
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 518
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
28
· Visningar
1 787

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp