Vad HAR du gjort som få andra också har gjort?

Skulle fylla en hink med morötter och kastade i en i farten när jag var på väg fram till hinken. Hörde då hur det rasslade till och hittade två förskrämda möss som måste ha trillat ner i hinken på något vis under nattens gång, varav den ena blivit träffad i huvudet av min morot och dött. Jag var typ 14 och fick panik, sprang därifrån och tvingade mamma att ta tag i problemet :angel:
Stackars möss :laugh:
Trots det tragiska i det hela måste jag skratta lite åt det bisarra i det. Vilket öde att dö av att få en morot i huvudet 😄


På tal om det, var det inte någon här på buke som fick stigbygeln i huvudet sittandes på hästen? Har för mig att någon skrev det i en tråd för några år sedan
 
Stackars möss :laugh:
Trots det tragiska i det hela måste jag skratta lite åt det bisarra i det. Vilket öde att dö av att få en morot i huvudet 😄


På tal om det, var det inte någon här på buke som fick stigbygeln i huvudet sittandes på hästen? Har för mig att någon skrev det i en tråd för några år sedan
Jag fnissar ganska gott åt det också, mest för att det låter så tokigt och är så osannolikt, men samtidigt gör det lite ont i hjärtat för de stackars mössen! Den som överlevde släpptes ut på logen sedan i alla fall och levde förhoppningsvis ett långt och morotsfritt liv efter det :D
 
Jag har inte gjort mycket spännande alls som vuxen (varit i Minsk iofs, lär nog dröja innan det är ett säkert resmål igen), utan får plocka ett par godbitar från barndomen.

* Jag har under en period bott i Skånes äldsta stubbamölla, byggd på 1600-talet. Inte renoverad vid tillfället, så det var minst sagt spartanskt.

* Firat nyåret 1989 i Krakow. Kommunismen hade fallit och jag har aldrig upplevt en större kollektiv glädje.

*Blivit stoppad vid gränsen mellan dåvarande Tjeckoslovakien och Ungern med en massa burkar och påsar med vitt pulver i. Det var "mat" till mina leksaksdjur, dvs olika sorters mjöl och florsocker som jag hade packat ner. Det gick bra men det var lite dålig stämning där ett tag. Många arga män med automatvapen...

Sen får jag väl börja leva genom min son som har kramat Thailands utrikesminister (tror jag det var, lite osäker på posten).
 
Någon här hade gått med gevär in på polisstationen, nu hittar jag inte det svaret, men jag har träffat en drös ministrar och en president, vid en rad olika tilfällen, och det var inte förän jag träffade presidenten som jag insåg att jag var beväpnad vid alla tillfällen :angel:Visserligen bara med knivar, men ändå.

Mitt förra jobb inom industrin var alltså en sådan plats det var populärt att låta politiker på besök i stan titta på. Chefen guidade runt dem, och i hörnet där jag ofta jobbade var det tystare än på andra ställen, så ofta stannade gruppen där, och tittade på mig jobba som någon apa i en bur... Och så försökte jag säga något inte allt för korkat och skaka hand och le vackert :D
 
Tränar upp och jobbar med vallhundar.

Jag vet hur det känns att i princip dela tankar med en annan art och samarbeta runt en tredje. Kunna kommunicera extremt detaljerat med små visselsignaler på över en kilometers avstånd.

Det är en svårslagen känsla. Visa bifogad fil 152561
Men det är väl inte så ovanligt?
Jag har en flock får på min gård som ägs av 4 personer som tränar sina hundar i vallning.
Så det händer hemma hos mig ganska så ofta.

De är riktigt duktiga med sina hundar.
 
Jag har sett ett lodjur ligga på klippan mitt emot tennisplan bakom Isdala i Kortedala. Mormor bodde i de höga blå husen på Kvartsekelsgatan och farmor/farfar bodde på Solståndsgatan så vi gick ofta genom den parken.
Yes! Jag såg rådjuret i skogen mellan angered och storås - som bara är ett par kilometer från, just det Kortedala!
 
Åh berätta mer! Vilket drömjobb! :love:
Kort, så jag inte helt går ot då :)

Jag skulle bli hästskötare för ponnyridningen, och jag skulle bara sommarjobba på ett av ställena med det.
Jag stod ofta och tittade på elefanterna, och stod ofta nära en av elefanterna när jag höll hästarna innan ponnyridningen startade.
Den elefanten var en ung afrikansk elefant som hette Kongo och ganska snabbt blev han intresserad av mig och sniffade ofta på mig, stal mina äpplen (kan vara så att jag tog med äpplen bara för att låta honom sno dem).
En gång fick jag komma in och klappa elefanterna med ägaren, han tyckte att jag hade fin pondus med dem, Kongo busade inte så mycket som han brukade med besökare.
Kongos skötare blev jättesjuk och Kongo började "köra över" skötaren lite. Lyssnade inte.

Så fick jag testa eftersom ägaren sett att Kongo fattat tycke för mig. Vi åkte till 3 städer tillsammans, sen var jag tvungen att säga hejdå och åka hem igen. Egentligen var det jag gjorde otroligt korkat och farligt - men det enda buset han gjorde med mig var att gå iväg och dra upp en björk med rötterna när han inte fick dra mig i skosnörena längre.
Fun fact - jag var tvungen att prata engelska med tysk brytning med honom, annars fattade han inte vad jag ville (eller valde att inte lyssna)
 
Kort, så jag inte helt går ot då :)

Jag skulle bli hästskötare för ponnyridningen, och jag skulle bara sommarjobba på ett av ställena med det.
Jag stod ofta och tittade på elefanterna, och stod ofta nära en av elefanterna när jag höll hästarna innan ponnyridningen startade.
Den elefanten var en ung afrikansk elefant som hette Kongo och ganska snabbt blev han intresserad av mig och sniffade ofta på mig, stal mina äpplen (kan vara så att jag tog med äpplen bara för att låta honom sno dem).
En gång fick jag komma in och klappa elefanterna med ägaren, han tyckte att jag hade fin pondus med dem, Kongo busade inte så mycket som han brukade med besökare.
Kongos skötare blev jättesjuk och Kongo började "köra över" skötaren lite. Lyssnade inte.

Så fick jag testa eftersom ägaren sett att Kongo fattat tycke för mig. Vi åkte till 3 städer tillsammans, sen var jag tvungen att säga hejdå och åka hem igen. Egentligen var det jag gjorde otroligt korkat och farligt - men det enda buset han gjorde med mig var att gå iväg och dra upp en björk med rötterna när han inte fick dra mig i skosnörena längre.
Fun fact - jag var tvungen att prata engelska med tysk brytning med honom, annars fattade han inte vad jag ville (eller valde att inte lyssna)
Låter som en härlig tid 🤩
Elefanter är ju fantastiska djur 😍
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
293
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 184
Senast: julgrisen
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 521
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
28
· Visningar
1 830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp