Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det har jag också gjort, men bara en gång. Tyckte inte jag behövde göra om det efter det, men har tänkt det skulle vara kul att testa igen för att se hur det skulle gå nu, snart 20 år senare.Skrivit 2.0 på högskoleprovet. Två gånger, jag surnade till på en närstående som tyckte att "jag hade haft tur". Tänka sig, dendär turen höll i sig
Stackars mössSkulle fylla en hink med morötter och kastade i en i farten när jag var på väg fram till hinken. Hörde då hur det rasslade till och hittade två förskrämda möss som måste ha trillat ner i hinken på något vis under nattens gång, varav den ena blivit träffad i huvudet av min morot och dött. Jag var typ 14 och fick panik, sprang därifrån och tvingade mamma att ta tag i problemet
Jag fnissar ganska gott åt det också, mest för att det låter så tokigt och är så osannolikt, men samtidigt gör det lite ont i hjärtat för de stackars mössen! Den som överlevde släpptes ut på logen sedan i alla fall och levde förhoppningsvis ett långt och morotsfritt liv efter detStackars möss
Trots det tragiska i det hela måste jag skratta lite åt det bisarra i det. Vilket öde att dö av att få en morot i huvudet
På tal om det, var det inte någon här på buke som fick stigbygeln i huvudet sittandes på hästen? Har för mig att någon skrev det i en tråd för några år sedan
Nej, det var ju fel.@Inte_Ung varför arg? Vad skulle vi göra med ägg som las försent på året för att läggas i kläckaren/ under höna tycker du? Kasta?
Men det är väl inte så ovanligt?Tränar upp och jobbar med vallhundar.
Jag vet hur det känns att i princip dela tankar med en annan art och samarbeta runt en tredje. Kunna kommunicera extremt detaljerat med små visselsignaler på över en kilometers avstånd.
Det är en svårslagen känsla. Visa bifogad fil 152561
Yes! Jag såg rådjuret i skogen mellan angered och storås - som bara är ett par kilometer från, just det Kortedala!Jag har sett ett lodjur ligga på klippan mitt emot tennisplan bakom Isdala i Kortedala. Mormor bodde i de höga blå husen på Kvartsekelsgatan och farmor/farfar bodde på Solståndsgatan så vi gick ofta genom den parken.
Jag var bara på sjukhuset och hade praktik så var bara ”naturligt” dödaAh, gått en kurs i rättsmedicin och kikat på tre döda personer därigenom vid ett seminarium. Det tillhör nog inte vardags för de flesta.
Mamma hade ett rådjur som husdjur när hon var liten. Gick med det i koppel.Tämjt ett vilt rådjur så pass att jag kunde klappa henne på nosen.
Sett lodjur när jag varit ute och ridit.
Varit väldigt nära att cykla på en grävling inne i Göteborg
Kort, så jag inte helt går ot dåÅh berätta mer! Vilket drömjobb!
Låter som en härlig tidKort, så jag inte helt går ot då
Jag skulle bli hästskötare för ponnyridningen, och jag skulle bara sommarjobba på ett av ställena med det.
Jag stod ofta och tittade på elefanterna, och stod ofta nära en av elefanterna när jag höll hästarna innan ponnyridningen startade.
Den elefanten var en ung afrikansk elefant som hette Kongo och ganska snabbt blev han intresserad av mig och sniffade ofta på mig, stal mina äpplen (kan vara så att jag tog med äpplen bara för att låta honom sno dem).
En gång fick jag komma in och klappa elefanterna med ägaren, han tyckte att jag hade fin pondus med dem, Kongo busade inte så mycket som han brukade med besökare.
Kongos skötare blev jättesjuk och Kongo började "köra över" skötaren lite. Lyssnade inte.
Så fick jag testa eftersom ägaren sett att Kongo fattat tycke för mig. Vi åkte till 3 städer tillsammans, sen var jag tvungen att säga hejdå och åka hem igen. Egentligen var det jag gjorde otroligt korkat och farligt - men det enda buset han gjorde med mig var att gå iväg och dra upp en björk med rötterna när han inte fick dra mig i skosnörena längre.
Fun fact - jag var tvungen att prata engelska med tysk brytning med honom, annars fattade han inte vad jag ville (eller valde att inte lyssna)