Vad HAR du gjort som få andra också har gjort?

I mitt jobb gör jag en del ovanliga saker: beslutat om nedspänning, klätt mig i splash600 och gått in i celler där både cell och intagna är täckta av bajs, fattat strafftidsbeslut osv. Träffat oerhört många mördare och en del terrorister också.
I övrigt är det säkert en hel del som inte hör till vanligheterna men inget speciellt som jag kommer på nu.

Tillägg:
Varit på Grönland. Det är nog inte så väldigt vanligt.
 
Jag har råkat förolämpa en i Hammerfall, när vi var ute i svängen och min polare berättade för honom att "det var hon fick mig att lyssna på er" vilket förvisso var sant, i den betydelsen att jag spelat upp någon minut ur en låt för honom, men han fick det att låta som att jag frälst honom, när jag i själva verket har en ganska stor aversion mot bandet.
Träffar dem en del på jobbet. Högst okomplicerade personer.
 
Det är inte mycket jag har gjort som inte andra har 😅
Möjligtvis saker jag varit med om i min yrkesroll som inte är så vanligt bland folk utanför yrket.
Varit närvarande vid 30+ dödsögonblick. Pratat med många personer som begått grova brott. Har också råkat gå rakt in på en brottsplats utan att vara blåljuspersonal eller liknande.
 
Sett en björn ståendes bredvid vägen när jag körde bil en tidig morgon.

Eller en sen kväll när jag kom körandes och det satt en bäver mitt i körfältet på en liten bro över en å. Var bara att stanna och vänta ut tills den gått av vägen.
 
Tränar upp och jobbar med vallhundar.

Jag vet hur det känns att i princip dela tankar med en annan art och samarbeta runt en tredje. Kunna kommunicera extremt detaljerat med små visselsignaler på över en kilometers avstånd.

Det är en svårslagen känsla.
Screenshot_20240901_124952_Gallery.jpg
 
Har fått en kram av Liv Hope i Fredlös och av Janne Liljekvist som nu är violinist i Suttung men som tidigare var det i Månegarm. Har även skakat hand med David Döragrip i Vittra efter att jag gick fram till dem och berättade hur bra jag tyckte att de var.
 
Hur? 😳😳

Jag har rivit mig så det blödde på en disktrasa
Skulle fylla en hink med morötter och kastade i en i farten när jag var på väg fram till hinken. Hörde då hur det rasslade till och hittade två förskrämda möss som måste ha trillat ner i hinken på något vis under nattens gång, varav den ena blivit träffad i huvudet av min morot och dött. Jag var typ 14 och fick panik, sprang därifrån och tvingade mamma att ta tag i problemet :angel:
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
290
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 183
Senast: julgrisen
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 521
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
28
· Visningar
1 827

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp