Vad HAR du gjort som få andra också har gjort?

Jag har åkt flygplan från Danmark till Australien utan flygbiljett. Jag hade biljetterna när vi lämnade Sverige men sedan tog en personal dem och sedan såg jag inte dem mer. Detta var på 80-talet och jag och min lillebror åkte ensamma som Young people och skulle bli omhändertagna av personalen.

Det värsta var att även retur biljetterna försvann men efter lite stök från min mamma fick vi åka business class hem.
 
- Varit med i en paneldebatt i Almedalen.
- Varit med i Vem vet mest och gick till fredagsfinalen.
- Åkt Transsibiriska järnvägen
- Sett bergsgorillor i Rwanda.

Oh, jag har ju också stått på scen i Almedalen. Visserligen bara en kvarts dragning om mitt expertområde, men jag har faktiskt sparat programmet för det året för att kunna bevisa för de fiktiva barnbarnen. :D

Gorillorna är jag lite avundsjuk på, det står på min dröm-bucketlist. :love:
 
Så här på rak arm är det svårt att komma på saker, även om jag inte helt sällan tänkt "det här är rätt unikt, tänk att få vara med om detta".
Mitt jobb har lett till att jag ibland en del riktigt, riktigt konstiga situationer som jag önskar man hade kunnat berätta för folk för att få dom att förstå varför jag tycker om jobbet, men det går liksom inte på grund av sekretessen. Det är förresten möjligt att folk snarare skulle bli väldigt förskräckta, men det är liksom en av grejerna som gör det så intressant. Situationenera är visserligen vardagsmat för en del av klienterna, men att vara i dom i jobbet, det är det som gör det mer udda så att säga.

Jag har sett vilda Prewaliskis häst i Tjernobyl vilket jag räknar som en av höjdpunkterna i naturupplevelse. Jag minns hur jag som barn läste böcker om dom, de enda riktiga vildhästarna i världen, hur de var nästintill utrotade som art med bara 20-30 djur man avlat vidare på och nu stod jag där i en skog och såg två!

Jag såg ett lodjur när jag var runt 12 år, men i princip ingen tror mig när jag berättar var :-(

Jag har i tonåren krupit in i bagageutrymmet på en bil när polisen tittar på och dom skrattar och säger "åk inte fast nu".

Jag såg HAJ i Svenska vatten för ett par veckor sedan, en liten pigghaj på nån meter som simmade fram till mig, det är inte extremt ovanligt, men tillräckligt för att man ska vara i extas i nån vecka i alla fall.
 
Så här på rak arm är det svårt att komma på saker, även om jag inte helt sällan tänkt "det här är rätt unikt, tänk att få vara med om detta".
Mitt jobb har lett till att jag ibland en del riktigt, riktigt konstiga situationer som jag önskar man hade kunnat berätta för folk för att få dom att förstå varför jag tycker om jobbet, men det går liksom inte på grund av sekretessen. Det är förresten möjligt att folk snarare skulle bli väldigt förskräckta, men det är liksom en av grejerna som gör det så intressant. Situationenera är visserligen vardagsmat för en del av klienterna, men att vara i dom i jobbet, det är det som gör det mer udda så att säga.

Jag har sett vilda Prewaliskis häst i Tjernobyl vilket jag räknar som en av höjdpunkterna i naturupplevelse. Jag minns hur jag som barn läste böcker om dom, de enda riktiga vildhästarna i världen, hur de var nästintill utrotade som art med bara 20-30 djur man avlat vidare på och nu stod jag där i en skog och såg två!

Jag såg ett lodjur när jag var runt 12 år, men i princip ingen tror mig när jag berättar var :-(

Jag har i tonåren krupit in i bagageutrymmet på en bil när polisen tittar på och dom skrattar och säger "åk inte fast nu".

Jag såg HAJ i Svenska vatten för ett par veckor sedan, en liten pigghaj på nån meter som simmade fram till mig, det är inte extremt ovanligt, men tillräckligt för att man ska vara i extas i nån vecka i alla fall.
Jag har en gång hamnat mitt i ett raveparty när jag bara skulle gå på vandring och en annan gång dök det upp en svensexa på vår lägerplats mitt i naturen, men det var bara att gilla läget och inrätta sig i ledet när spriten gick laget runt.
 
(Och petat runt i andra prylar i museikonservatorernas förråd från vraket, de hade tex pepparkorn från kryddförrådet... :angel:)
Mmm Jag fick en guidad visning av en som varit med och bärgat från kronan... Och så undrar folk "men varför dyker du i Sverige, här finns väl inget att se".
Ja alltså jag har inte sett vare sig kronan eller mars IRL. Men det finns ju andra vrak.
 
Senast ändrad:
Efterfestat med Thåström och min kusin kallade honom fjolla.
Jag har råkat förolämpa en i Hammerfall, när vi var ute i svängen och min polare berättade för honom att "det var hon fick mig att lyssna på er" vilket förvisso var sant, i den betydelsen att jag spelat upp någon minut ur en låt för honom, men han fick det att låta som att jag frälst honom, när jag i själva verket har en ganska stor aversion mot bandet.
 
Och mer hänsynsfullt mot djuren! (Utom de som använt soffan kanske.) Och det varar sannolikt lite längre än att skjuta upp en raket. Jag tycker det låter riktigt mysigt! Förutsatt att soffan har förflyttats utomhus innan elden antänds då.

Enda problemet är alla fjädrar man får städa. Osannolika mängder metall i en gammal soffa.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
290
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 183
Senast: julgrisen
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 521
Senast: hollypolly
·
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
28
· Visningar
1 823

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp