Godis- frukt och grönskaker osv

Sv: Godis- frukt och grönskaker osv

jag och min dotter brukar ca 1vecka innan julafton klä en gran med äpplen,morotsbitar,socker, knäckebröd, och gräddkola.

på julafton får dom skövla granen men vi lägger beslag på gräddkolan:angel:
sen gillar min pålle kaffe! så han får väl smaka lite då!!

på nyårsafton gör min dotter nyårstårta till hästarna, som består av
en rund knäckekaka, rivna morötter, lite betfor och korn, och äppelskivor.
detta får hästarna medans vi mattar dricker glögg och äter pepparkakor med desertost på... MUMS!!:banana:

Det tror jag är fel... Min häst har ätit massa pepparkakor/sirupssnippar för han tycker det ät fantastisk gott, och han har iaf inte tagit skada!

Man kan ge det mesta, men persikor och plommon är ej bra pga stenen. Kål och sallad kan vara tufft för magen. Sen ska man ju inte ge onyttiga saker som godis och chips självklart.

Min häst tycker om allt som är gott och går att äta.
Brukar få bla knäckebröd, äpplen, morötter, pelletsgodis med banansmak, russin (en höjdare)

Exan älskat pepparkakor.
Märker hon att jag har det i fickan så blir hon som tokig =)
Det borde du prova.

Liknande trådar

Foder & Strö Det har nu gått ungefär tre veckor sedan min häst skadade sig och ställdes på boxvila. Vi var på klinik för 10 dagar sen och ska...
Svar
17
· Visningar
2 842
Senast: orcide
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 494
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Min sambos pappa har en gård där han planterar palmer.(i australien) På gården har de en "vild" häst, han är ungefär 15 år, aldrig...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 173
Senast: MiniLi
·
Ekonomi & Juridik Flyttade från tidigare stall den 10/7, sista dag för flytt var den 31/7. Stått i detta stall sedan november 07. Ställt upp i ur o skur...
2
Svar
33
· Visningar
4 673
Senast: Niela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Halt efter vila