Utdömd? Vad göra?

Sv: Utdömd? Vad göra?

har varit med om att utdömd häst blivit frisk.
min förra foderhäst blev utdömd när han var 13, hans framben skulle inte hålla för ridning tydligen. men ägaren ville inte avliva så han t-märktes. idag är han 22 år, pigg som attans, hoppades för första gången igen i våras sen han utdömdes. han har varit lite knackig emellanåt, men vi har en tjej som kommer & gör infraröd strålning på han och det sitter inte i frambenen utan i bogen för att han är stel emellanåt.
en annan tjej nere i stallet fick sin fyraåring utdömd i våras pga krångel i knäna, hon fick ett halvår på sig. idag är honn skitpigg, börjar gå jättefint i dressyren och är friskförklarad.

ge inte upp hoppet!
för både de två hästarna jag skrev om har hon med infraröd stålning funkat jättebra. de brukar även ta ut henne till stallet om nån häst är halt, stel och så.

Sv: Utdömd? Vad göra?

min kompis har ett halvblod som hon sålde.... hon blev utdömd efter tre kotledsinflamationer å hon tog tillbaks henne efter det att den dåvarande ägaren fått henne utdömd.... hon går nu, sju år senare, som vilken ridhäst som helst:) lite bra hovverkning hjälpte direkt!:banana: hoppas det löser sig för dig med!!/C

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 407
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 976
Senast: animalasia
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Ajda
·
Hästvård Hösten 2022 köpte jag ett 3-årigt fullblod ifrån galoppbanan. Han var ue på veterinär besiktning och i första 7 månader gick jätte bra...
Svar
0
· Visningar
575

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Halt efter vila
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar