hjälp! gul svans...

Sv: hjälp! gul svans...

Hur lykas men med o få en skimmel vit då som HATAR Vatten o spray saker... Prövade o ha i pälsglans på svansen,då blev han rasande...

Quick Silver finns i de flesta hästbutiker. Är och funkar jätte bra, bara att gnugga in, vänta och skölj. Man får ett bra resultat

Annars är som alla säger klorin, men det kan vara farlig för hud och luftvägar. Jag använder det inte

Grön såpa! Min häst har vit man och svans (haflinger) och han är duktig på att skita ner svansen och på våren och sommarn är det inte ovanligt att han lägger sig i lerpölar med manen och gnuggar in det ordentligt.
Hästschampo funkar inte, även om jag tvättar 10 ggr blir det aldrig rent, men grön såpa är jättebra och det är också skonsamt för hästen och miljön.

de som funkade på min skimmel var tvättmedel, som man har när man tvättar kläderna... men det ska inte komma i kontakt med huden, men i svansen fungerade de utmärkt :)

Liknande trådar

Hästvård Alla tips mot kliande hud på häst mottages tacksamt. Salvor, fodertillskott, tvätt etc. Ska till hööks över helgen märkte att där finns...
Svar
15
· Visningar
754
Senast: Vinur
·
Hästvård Min häst har en kort svans och kort man, så kort att det inte går att göra flätor. HUR får jag den och svansen att växa???
Svar
1
· Visningar
412
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
829
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
445
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama