AnnaKarinA
Trådstartare
Sv: Magtrubbel - hjälp!!
Nej nej, hon blir knappt skitig om benen alls, så löst är det inte (jag gnäller kanske över lite men vill att hon ska vara 100% ). Det är precis som nån annan skrivit, det blir lite lösare än att högarna blir "bollar", och att jag får tvätta svans då och då... (hon råkar ju naturligtvis vara SKIMMEL!!! )
Ingen respons ännu, men vi kämpar på! Matte proviva på morron, Amorina på kvällen
Jo, sant, Men om jag lyckas få upp hennes värden och hon fortfarande inte är okej i magen går jag över till hö IGEN och provar ... skam den som ger siggejsa skrev:Förstår att hon blir symptomfri när hon går på lösdrift. Jag tänkte bara på att just jäsningen i hösilaget är det en del hästar som blir lösa i magen av. Jo, jag vet att din häst har för lite av bakterierna. Men jag bara tänkte att det kanske gjorde att hon inte blev bättre i magen av det. Hur man än vänder sig har man ar...et bak eller hur? Det är som att välja mellan kolera eller pest. Ger du torrt hö, hostar hon. Ger du hösilage kanske hon är sämre i magen. Man vet ju inte. Det är ju för jäkligt om det blir kallt och din går på lösdrift och det rinner utefter benen på stackaren. Men jag har märkt att mina blir lite bättre just på dagarna när dom rör på sig lite mer. Är det så för din? Måste hon tvättas varje dag?
Nej nej, hon blir knappt skitig om benen alls, så löst är det inte (jag gnäller kanske över lite men vill att hon ska vara 100% ). Det är precis som nån annan skrivit, det blir lite lösare än att högarna blir "bollar", och att jag får tvätta svans då och då... (hon råkar ju naturligtvis vara SKIMMEL!!! )
Ingen respons ännu, men vi kämpar på! Matte proviva på morron, Amorina på kvällen